Da se gledalište u kazalištu primjetno isprazni nakon prvog čina predstave, nije uobičajen prizor u zagrebačkim kazalištima, naročito ne kada su na sceni gosti. Zagreb doista ima izuzetno pristojnu građansku (ponekad i malograđansku) teatarsku publiku, koja se najčešće da i ozbiljno maltretirati. A oni koji su sinoć pobjegli iz Gavelle propustili su pojavu Krista u drugom činu. On je, naravno, žena, a stigao je kako bi spasio petnaestogodišnju kinesku prostitutku od sifilisa i zabio zadnji čavao u lijes ludila glavnog junaka.
Kakve on veze ima s vješticom i zaljubljenim parom iz prvog čina? Ne pretjerane, jer "Život lude" je snoviđenje, oproštaj sa stvarnošću (i životom) jednog već unaprijed izgubljenog pisca. Predstava je to nastala u koprodukciji HNK Rijeka i HKD Teatra Rijeka i bila je to prva izvanzagrebačka predstava na ovogodišnjim Gavellinim večerima (iako je Revizor premijerno izveden na Dubrovačkim ljetnim igrama 2010. godine, prošle je sezone igrao u ZKM-u pa s pravom nosi prefiks zagrebački, baš kao i "Kiklop" Scene Gorica koji je tako i tako već gledao cijeli Zagreb). A osnovni cilj Gavellinih večeri je pokazati najbolje od prošle sezone i dokazati zagrebačkoj publici kako dobar teatar živi i izvan metropole. Ovog je puta ta namjera u potpunosti iznevjerena.
Naime, osnovno je pitanje tko je predstavu koju je prema novelama Ryunosake Akutagawe režirao David Doiashvili uopće stavio na repertoar i s kojim ciljem. Redatelj Doiashvili, naime, uza sve što nam je priuštio na sceni postavlja i brojna pitanja koja počinju s: gdje počinje poimanje umjetnosti, a gdje ono prestaje. Pri tome sam priznaje da ta i druga njegova kazališna pitanja možda i nemaju smisla, ali, eto, on želi da se gledatelji malo zamisle. Bili smo zamišljeni više od dva sata, čekajući da glavni junak konačno pronađe britvu i skrati nam muke, puni čuđenja zbog te samodopadljive larpurlartističke vizije teatra.
Junaci ove priče samo su glumci koji ipak uspijevaju glumiti. Pohvale u prvom redu idu na račun Jelene Lopatić.
Ne \"živi dobar teatar izvan Zagreba\". To samo vi malograđanski tzv. \"kritičari\" stalno ponavljate, a kako bi se dodvorili.