Gostovanje

Car neuspjeha Jana Fabrea na Splitskom ljetu

Frano Mašković
arhiva VL
01.08.2012.
u 10:54

Fabre potpisuje tekst, režiju, scenografiju, kostimografiju i oblikovanje svjetla, dramaturginja i asistentica režije je Caroline Lamaison, kostime je dizajnirala Doris Kristić, a Fabre je sam na audiciji izabrao glumca Franu Maškovića

U sklopu dramskog programa 58. Splitskog ljeta u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu u petak 3. kolovoza s početkom u 21 sat publika će imati priliku pogledati dramski solo belgijskog redatelja, koreografa i performera Jana Fabrea "Car neuspjeha“, djelo nastalo u koprodukciji njegova kazališta Troubleyn i  Zagrebačkog kazališta mladih. Kao jedini glumac u ovom dramskom monologu pojavljuje se glumac ZKM-a Frano Mašković.

Tema je predstave ponajprije osobni obračun autora s "nepodnošljivom žudnjom za uspjehom“ koji se u biografiji klauna i glumca ne ostvaruje. U Caru neuspjeha Fabreov se junak – fiktivni klaun ili realni glumac – transformira s lakoćom u mnoštvo likova nastojeći vještinom doprijeti do idealnog i u tom se nastojanju neprestance spotiče o iste pogreške, poput umjetnika prepuštenog ponavljanju istoga. Klaun sve tvrdoglavije pokušava prikazati nešto ''originalno'' (jer vježba vodi savršenstvu), čak i kad u tome neprestano podbacuje. Biti izvrgnut ruglu u javnosti dio je igre i on je toga svjestan. Za vrijeme svojih ''radnji'' on naširoko razglaba o filozofiji, nudeći svojevrsnu egzistencijalnu obranu svoga raison d'être: ‘'Zaboravljam sve osim odbacivanja''. To je nedvojben argument za potragu za lijepim, uzvišenim, za ‘'sanjanjem neostvarivoga sna'’, a za pisca Fabrea on govori i o stanju uloge umjetnika. Onoga koji je, poput Sizifa, osuđen na neprestano ponavljanje i koji je u svojem zadatku osuđen na neuspjeh.

Fabre potpisuje tekst, režiju, scenografiju, kostimografiju i oblikovanje svjetla, dramaturginja i asistentica režije je Caroline Lamaison, kostime je dizajnirala Doris Kristić. Fabre je sam Maškovića izabrao na audiciji, a po furioznom tempu u kojem ovaj provodi sat i četrdeset minuta sam na sceni, teško je uopće zamisliti boljeg interpreta ovog složenog teksta. I dok Mašković žonglira ili izgovara rečenice koje upućuju na njegovu potragu za lijepim, odnosno mogućom utjehom u umjetnosti, on ispada iz simboličnog sustava i postaje znakom iskoraka, svjesne želje za pobunom ili promjenom, istodobno i uzvišen i tragičan u nemogućnosti da ikoga nasmije ili sebi dokaže da će pronaći prostor u kojem bi smjestio/premjestio vlastito srce.

Ključne riječi

Komentara 1

RP
ruth potter
13:03 01.08.2012.

Odlična monodrama! Svaka čast Frani na glumi! preporuka!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije