Krokodili u Varaždinu

Dinamičan punk-hit o bijegu od vlastitog nacionalnog koda

Foto: Promo
1/3
23.05.2017.
u 00:30

Autori su nam zorno predočili buntovni London u kojem se nađe skromni Vladimir iz Jugoslavije, dijete iz mješovitog braka. Arsenijević je poznat kao najmlađi dobitnik NIN-ove nagrade i kao karizmatični urednik.

Šestu ovosezonsku premijeru izvedenu na sceni Zvonimira Rogoza, HNK u Varaždinu posvetio je kratkoj priči poznatog srpskog pisca Vladimira Arsenijevića “Crocodiles”, objavljenoj u zbirci “Ovo nije veselo mesto”.


 

Arsenijević je i u nas poznat kao najmlađi dobitnik NIN-ove nagrade (za roman “U potpalublju” koji je također uspješno adaptiran za pozornicu), ali i kao karizmatični pisac i urednik koji stalno širi svoje područje intelektualne borbe. Priča “Crocodiles” zapravo je autobiografska i bavi se stvarnim Arsenijevićevim odlaskom u London u osamdesetim godinama prošlog stoljeća, u želji da napiše veliki roman o životu u velikom gradu.

Dramaturg Dario Bevanda i redatelj Dražen Krešić koncizno su ispričali Arsenijevićevu priču pretvorivši je u krajnje napetu dramu koja govori o nizu i danas aktualnih tema, kao što su to emigracija i imigracija, bijeg od vlastitog genetskog i nacionalnog koda, sukob s urbanim i devijantnim Babilonom prepunim iskušenja, burno seksualno sazrijevanje... Autori su nam zorno predočili energični i buntovni punkerski London u kojem se nađe skromni Vladimir iz Jugoslavije, dijete iz mješovita braka, željan zapadnjačke slobode, ali i nespreman za njezinu potpunu konzumaciju.

Vladimira je brilijantno i krajnje autentično odigrao tuzlanski glumac Igor Skvarica, kao što je član varaždinskog HNK Marinko Prga bio utjelovljenje londonskog besposličara i punkera Richarda, nasilnika koji mrzi svoje poljsko porijeklo, ali i posesivnu, tradicionalnu majku u decentnoj interpretaciji još jedne važne članice varaždinskog ansambla – Ljiljane Bogojević. Dankinju Vibeke, koja je Richardova djevojka ali i dilerica, ekspresivno je odglumila osječka glumica snažne scenske pojave Katarina Arbanas.

Istina, rijetko se u kazalištu poslože takve četiri prožimajuće uloge i tako skladni i izgarajući dramski umjetnici u samo jednoj predstavi filmskog ritma i filmske ekspresije. U predstavu se sjajno uklopila totalno minimalistička scenografija koju je potpisao Petar Nevžala, baš kao i kostimi Julije Klier. HNK Varaždin dobio je dinamični hit za sve generacije koji bi ga mogao snažnije lansirati i na regionalnu kazališnu scenu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije