Unatoč gubitka statusa nacionalnog kazališnog festivala i proračuna manjeg za 600 tisuća kuna koliko je Splitskom ljetu ove godine uskratilo Ministarstvo kulture, Splićani, grintavi i dišpetožasti, pokazali su da samostalno mogu organizirati kulturnu manifestaciju kojoj će, kako to obično u nas biva, mnogi pronaći mali milijun minusa.
No, činjenica je da smo u protekla trideset dva dana na devetnaest lokacija (Peristil, Prokurative, Sustipan, podrumi Dioklecijanove palače, Meštrovićev Kaštilac, zgrada HNK Split, dvorište teatra, kaleta i pjaceta Lučca, Galerija umjetnina, tvrđava Gripe) vidjeli 52 izvedbe koje su uz ogromnu prenapregnutost čitavog osoblja HNK i nesnosne vrućine uspješno odrađene.
Golovko zadovoljan
Gotovo do samog početka Festivala trajali su prijepori na relaciji Split – Zagreb zbog ravnatelja, ali Splićani nisu odustali. Po cijenu manje novca nisu pristali na kadroviranje iz metropole, a ministra Šipuša izviždali su i na otvaranju Splitskog ljeta. Što baš nije čest slučaj.
– Unatoč brojnim problemima, uglavnom sam zadovoljan. 61. Splitsko ljeto pamtit ćemo po premijeri opere "Samson i Dalila", hrabrom iskoraku scenskog ispitivanja i naročito praizvedbi baletne predstave "5 do 12" makedonskog koreografa Igora Kirova. To je balet vrlo visoke izvedbene razine i iskorak u suvremeni ples. Veliki uspjeh imao je na prepunim Prokurativama koncert Glenn Miller Orchestra, a što se dramskog dijela tiče, premijerno izvedeni autorski projekt Olje Lozice "Nevidljivi grad" otvara nam neke druge putove u razvoju splitske Drame. Evidentno je da nam nedostaje jedna čvrsta dramska premijera bazirana na jakom dramskom predlošku kao što je Shakespeareov "Mletački trgovac" – ocjenjuje Goran Golovko, ravnatelj Splitskog ljeta i intendant HNK Split.
Uvjeren da zadani proračun Festivala od 5,2 milijuna kuna neće probiti, ravnatelj Golovko prije svega najavljuje traženje novih scenskih lokacija i "prijateljsko uvjeravanje" gradskih otaca koji moraju shvatiti da se zbog turizma baš sve ne može "izbrisati".
Izgubljene lokacije
Primjerice, Carrarina poljana postala je restoran, a Peristil je dobila samo Aida. Predstoji žestoka bitka s tržištem, u srazu s ugostiteljstvom izgubljene su kalete i pjacete. Stoga Golovko ozbiljno razmišlja o promjenama u jednom dijelu Festivala. O tome kad završi program za iduće Ljeto koje će Ministarstvu podastrijeti već idući mjesec.
>> Koncert Zagrebačkih solista kao posljednja izvedba 61. Splitskog ljeta
Bravo Spličani, veliki pozdrav iz Zagreba i recite ne svakom tko vam pokuša učiniti to što vam je pokušalo učiniti ministarstvo kulture, učinili ste dobro za Split i za cijelu Hrvatsku.