vukovar film festival

Kandidati Oscara svih podunavskih zemalja biti će prikazani na VFF-u

1/4
10.07.2024.
u 11:34

Ovogodišnje petodnevno i punoljetno izdanje vukovarskog festivala, koji se održava od 28. kolovoza do 1. rujna, donosi tridesetak novih filmskih ostvarenja

Na ovogodišnjem će Vukovar film festivalu, koji se održava od 28. kolovoza do 1. rujna, po prvi puta u povijesti biti prikazani filmovi svih oskarovskih kandidata podunavskih zemalja (Njemačka, Slovačka, Austrija, Mađarska, Hrvatska, Srbija, Rumunjska, Bugarska, Moldavija i Ukrajina), a čak njih pet na VFF-u imati će svoju hrvatsku premijeru. Program, koji ove godine broji pet dana, a ne dosadašnjih četiri, obiluje i aktualnim filmskim hitovima, a uz sve to VFF će, na čelu s direktorom Darkom Puharićem te umjetničkim ravnateljem Danielom Rafaelićem, proslaviti i svoju punoljetnost!

U oskarovskoj kategoriji publika će moći pogledati dva dokumentarna te osam igranih filmova, a jedan od kandidata za nagradu Oscar bio je film "Ne očekuj previše od kraja svijeta". Satira je to o prezaposlenoj Angeli koja za multinacionalnu kompaniju traži protagoniste za film o ozljedama na radu, a rumunjski redatelj Radu Jude već je triput osvojio glavnu nagradu Zlatni šlep vukovarskog festivala.

Također, treba spomenuti i dobitnika Oscara "20 dana u Mariupolju", prvi dokumentarac fotoreportera Mstyslava Černova, koji prikazuje živopisan i potresan prikaz civila zarobljenih u opsadi te skupinu međunarodnih izvjestitelja koji su zabilježili ključne snimke rusko-ukrajinskog rata.

Njemačka drama "Zakon zbornice" imala je svoju premijeru na prošlogodišnjem Berlinaleu, a ove je godine nominirana za Oscara. Redatelj İlker Çatak u ovome je filmu prikazao profesoricu Carli koja se nađe u nezavidnom položaju kada krene u istraživanje krađe koju je navodno počinio jedan od učenika škole.

Što se tiče hrvatskih premijera kandidata Oscara, tu su moldavski film “Grmljavina”, mađarski animirani film “Četiri duše kojota”, austrijska drama “Vera”, jedan od najnagrađivanijih bugarskih filmova posljednjih godina “Blagine lekcije” te srpska povijesna kostimirana drama “Što se bore misli moje”, a oskarovsku kategoriju zaključuju slovački dokumentarac “Fotofobija” te hrvatski film “Tragovi” redateljice Dubravke Turić.

Najatraktivniji filmovi festivala tradicionalno će se prikazivati u dvorcu Eltz, a jedan od izabranih je "Hotel Palace", novo ostvarenje francusko-poljskog redatelja Romana Polanskog. Ova crnohumorna drama donosi priču s novogodišnje noći na prijelazu iz 20. u 21. stoljeće, a likove tumače Fanny Ardant, John Cleese, Mickey Rourke, Oliver Masucci, Joaquim de Almeida, Bronwyn James i mnogi drugi.

Pobjednik ovogodišnjeg Berlinalea, "Blago Kraljevstva Dahomey", redateljice Mati Diop, film je koji se nalazi na popratnom programu VFF-a, a biti će prikazan na novoj lokaciji festivala - Muzeju vučedolske golubice. Dokumentarna je to priča o 26 davno otuđenih umjetnina koje se iz Pariza vraćaju u državu Benin, a prethodno je prikazan i na ZagrebDoxu.

Najprestižniji filmski festival u Cannesu ove je godine Zlatnu palmu dodijelio redatelju Nebojši Sljepičeviću za kratkometražni film "Čovjek koji nije mogao šutjeti", koji će također biti prikazan u dvorcu Eltz. Prva je to Zlatna palma hrvatske kinematografije, a u ovom kratkom remek-djelu igraju Gorna Bogdan, Alexis Manenti, Dragan Mićanović, Silvio Mumelaš, Lara Nekić, Priska Ugrina, Dušan Gojić, Nebojša Pop Tasić, Mijo Pavelko, Martin Kuhar, Jakov Zovko i Robert Ugrina.

Službena konkurencija festivala broji gotovo trideset novih ostvarenja filmskog svijeta, a skoro će svaka od zemalja Podunavlja imati dva predstavnika u kategoriji igranog te najmanje jednog u kategoriji dokumentarnog filma. Uz nagrađivane filmove u službenoj konkurenciji te atraktivan popratni program, nesumnjivo je da će 18. Vukovarski filmski festival biti još bogatiji od prethodnog koji je ocijenjen kao jedan od ponajboljih u posljednjih desetak godina.