Specijalizirani britanski magazin Piano International posvetio je Ivi Pogoreliću naslovnu stranicu i glavnu priču svog najnovijeg broja, s nadnevkom 29. siječnja.
– London s uzbuđenjem očekuje povratak Ive Pogorelića koji će, nakon četrnaest godina, ponovo održati solistički recital u Royal Festival Hallu – sugerira na početku intervjua Jeremy Nicholas.
Ali, veliki pijanist na početku razgovora koji je vođen u Parizu odmah umiruje uzbuđenje novinara i otklanja bilo kakav senzacionalizam.
– Ne bih to nazvao nikakvim povratkom, jer nisam ni otišao – kaže Pogorelić i podsjeća da je u engleskoj prijestolnici nastupio prije tri-četiri godine uz Londonski filharmonijski orkestar.
Ono do čega mu je u razgovoru očito najviše stalo je objasniti koncept svog najnovijeg programa s kojim je prošle godine počeo novi krug oko globusa.
Program je to koji već samim svojim opsegom izaziva strahopoštovanje: Fantasia quasi sonata "Poslije čitanja Dantea" Franza Liszta i Fantazija u C-duru Roberta Schumanna čine prvi dio recitala, u nastavku suita Petruška Igora Stravinskog te dvije knjige Brahmsovih Varijacija na Paganinijevu temu.
Autor intervjua netom objavljenog u magazinu Piano International, ugledni engleski kritičar, ali i glumac i zvijezda radijskih programa BBC-a, ne propušta opisati Pogorelićeve manire, odmjereno otmjene geste, suzdržanu susretljivost, precizno i promišljeno baratanje riječima engleskog jezika te velike i snažne ruke, "poput Lisztovih".
– Da, to su mi već govorili. Velike su to ruke. Nisu idealne za sviranje klavira. Nisu bile ni Lisztove. Imaju svojih prednosti i mana. Ali, to nije stvar anatomije nego način na koji upošljavate svoje prste – zaključuje temu Pogorelić i vraća se svom najnovijem repertoaru.
Kao glavnu poveznicu između skladbi od kojih je sastavio svoj novi program ističe revolucionarnost koju je svaka od njih imala u vremenu u kojem je napisana, a isto tako i njihovu tehničku zahtjevnost.
– Svaki pijanist sposoban izvesti bilo koje od ovih djela ima se smatrati dovršenim umjetnikom – govori Ivo Pogorelić za magazin Piano International.
Ovaj program smatra ispunjenjem umjetničke obaveze da svira program u koji mora puno uložiti, koji ga košta.
Ističe kako je Brahms svoje etide stvarao da bi obogatio pijanistički arsenal, uz šaljivu opasku: "Mogao sam ja živjeti i bez tih prokletih varijacija".
Ivo Pogorelić s novim solističkim recitalom ove godine, nažalost, ne dolazi u Hrvatsku, ali zato 18. travnja u Zagrebu, u prestižnom ciklusu Lisinski subotom, predstavlja drugi novitet na svom repertoaru, Schumannov Koncert za klavir i orkestar u a-molu.
Na tom će koncertu uz Pogorelića nastupiti i Simfonijski orkestar Hrvatske radio-televizije uz dirigenta međunarodne reputacije Ivana Repušića.