Među ručno izrađenim dizajnerskim predmetima viđenim na prvom Danu D u starom prostoru bivše klaonice u Heinzelovoj 66 u Zagrebu zapaženi su u prvom redu predmeti grupe ReAktor - lampe, lusteri, polica, jastuci.
Za krizna vremena
Kako autori kažu, sve su to predmeti za krizna vremena. A dizajn je onaj stvarni medij gdje se upošljava kreativnost, naša pamet, privatnici ili industrija koja će proizvesti predmet. Na prezentaciji koja je željela pokazati što u oblikovanju rade mlade snage hrvatskoga dizajna i nekoliko gostujućih europskih ekipa našlo se i gotovih predmeta, onoliko koliko su sami mogli proizvesti. Među njima će, zasad, polica “Iz-rez” Nevena Kovačića ući u proizvodnju tvrtke Inkea, te ekološke bojice Maje Mesić koje čekaju Karbonovu licenciju.
A vrlo su privlačne u module lako složive, transportne kutije izrađene za izložbu “In a Nutshell” grupe naših autora. Među 120 izlagača, pojedinaca i grupa, najdublje su u život kročili grafički dizajneri. Plakati i vizualni identitet za razne priredbe lako se izvedu, dok produkt dizajneri traže svoju kariku u lancu između proizvodnje i tržišta.
Što donosi svježa krv
Koraljka Vlajo istaknula je poučan primjer nizozemske grupe Droog, koja je u kolica iz samoposluge posadila zelenilo, a ljudi su kolica odvezli i ostavili na mjestima za koja su procijenili da nedostaje zelenila.
- Dan D prilika je da na jednom mjestu vidimo kakve talente imamo, što nam donosi ta nova “svježa krv”. Potičemo i regionalnu suradnju, ideje i iskustva - kaže dizajner Davor Bruketa.
- Mladi imaju ideje, ali nedostaje im poveznica s tržištem. Sve dok Hrvatska nema svoj dizajnerski proizvod, ne može postati konkurentna - objasnila je Ira Payer, predsjednica Hrvatskoga dizajnerskog društva i jedna od organizatorica Dana D. Objasnila je da je riječ o sajmu za najširu publiku, na kojem se ljudi upoznaju s idejama novih domaćih dizajnera.
Događanje su organizirali HDD i agencija Pepermint.