Međunarodni izdavač Graphis Inc., sa sjedištem u New Yorku, svake godine dodjeljuje nagrade za najbolja vizualna ostvarenja Graphis Poster promovirajući važnost plakata kao medija s dubokim utjecajem na kulturu koji "teme, ideje i pokrete objedinjuje unutar jednog okvira".
U žestokoj konkurenciji stotina dizajnerskih ostvarenja iz cijelog svijeta na ovogodišnjem izdanju Graphis Postera dvije su najprestižnije Platinum nagrade otišle u ruke hrvatskih dizajnera. Jednom od 14 dodijeljenih "platinastih" nagrada okitio se zagrebački dizajnerski studio Šesnić&Turković, a drugom newyorški studio Mirko Ilić Corp., iza kojeg stoji grafički dizajner, politički ilustrator i ilustrator plakata Mirko Ilić. Oba nagrađena plakata bit će izdana na stranicama eminentnog godišnjaka "Graphis Poster Annual 2024" – publikaciji čija tradicija seže do davne 1944. godine, kada je u Švicarskoj objavljeno prvo izdanje.
Višestruko nagrađivan na međunarodnim i nacionalnim natječajima, studio Šesnić&Turković, koji su još 2006. osnovali Marko Šesnić i Goran Turković, svom je bogatom portfoliju sada dodao i ovu nagradu u Graphisovoj kategoriji Public&Social Services, a dobili su je za plakat 7. kongresa Sindikata pomoraca Hrvatske koji, svakih pet godina, okuplja najvažnije hrvatske i međunarodne pomorske organizacije iznoseći ključne teme pomoraca. Nagrađeni vizual pokazuje temeljne vrijednosti i izazove Sindikata te njegovu otpornost i odlučnost, a bio je predstavljen publici i na nedavno održanoj Izložbi hrvatskog dizajna 21/22. Osim te nagrade, studio Šesnić&Turković nagrađen je i Srebrom za plakat Izložbe hrvatskog dizajna 21/22, koja je, u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, održana u zagrebačkoj Laubi.
Kada je o njihovu prepoznatljivom stilu riječ, Šesnić&Turković svojevremeno su kazali medijima:
– Nismo sigurni da uopće imamo svoj stil premda nam ljudi znaju reći da su prepoznali da je nešto naš rad. Na svakom projektu imamo isti cilj – napraviti dizajn koji će biti što komunikativniji, a ako je primjereno da bude i duhovit – još bolje. Divna stvar u našem poslu jest što unutar iste godine imamo priliku raditi na izložbi Vlahe Bukovca, seriji Dalibora Matanića i ZagrebDoxu, a s druge stane za startup koji se bavi robotikom, dizajnirati etikete mineralne vode ili raditi signalizaciju botaničkog vrta na Lokrumu.
Mirko Ilić, nekadašnji art direktor magazina Time i art direktor Op-Ed stranica New York Timesa, koji je 1995. godine osnovao svoj studio Mirko Ilić Corp., na Graphisovu natjecanju slavio je i prije, a sada je Platinum nagradu dobio za vizualno rješenje plakata rađenog za Jugoslovensko dramsko pozorište, za predstavu "Edip" – poznatu Sofoklovu priču o kralju koji je želio umaknuti sudbini, da bi na koncu skončao slijep i u progonstvu. Na svojem Instagram-profilu Ilić je izrazio zahvalu na nagradama jer, kako je izvijestio, osim platinaste nagrade, još tri njegova plakata rađena za kazalište nagrađena su srebrnim nagradama, a još dva dobila su posebno priznanje. Svih šest plakata bit će tiskano u njihovoj publikaciji.
Nagrade Graphis Poster dodjeljuju se najtalentiranijim dizajnerima plakata prikazujući radove koji spajaju dojmljiva kreativna rješenja i važne poruke, zadirući u široku paletu tema, od koncerata, plesa, umjetničkih izložbi i kazališnih predstava do ekoloških i društvenih pitanja. Svake godine nagrađeni radovi objedine se u spomenutoj publikaciji.