PR histerija

Pravi junaci filma "Barbie" ​Mattelovi su marketinški stručnjaci

Warner Bros
25.07.2023.
u 14:37

Suradnje s modnim brendovima i besramne reklame u novom filmu Grete Gerwig: Na Airbnbu može se unajmiti Barbikinu kuću snova, postoji i Barbie Xbox konzola, a u Brazilu Burger King prodaje Barbie hamburger s ružičastim umakom

Malo je koji film posljednjih godina izazvao takvu senzaciju kao "Barbie" Grete Gerwig. Sumanuti "hype" koji je počeo mjesecima prije no što je film stigao u kina bio je popraćen (i potpiren) nizom strateških marketinških poteza, koje mnogi nazivaju i "marketinškom magijom".

Velik dio bure oko "Barbie" svakako je činilo i pomno promišljeno rivalstvo između te ružičaste metakomedije i mračnoga Nolanova "Oppenheimera" koji su u kina stigli isti dan, strategija znana i kao "counterprogramming", a što je pokrenulo tisuće memeova na temu "Barbenheimera".

"Barbenheimer", koliko god blesavo to zvučalo, uopće nije šala, već pravi fenomen čiji je prvi vikend u kinima postao četvrti najuspješniji u povijesti – "Barbie" je tako u samo jednom vikendu zaradila vrtoglavih 337 milijuna dolara, a "Oppenheimer" 174 milijuna. No, bio je to popriličan rizik za studio Warner Bros., ali još veći za tvrtku Mattel, producenta "Barbie" i proizvođača istoimene lutke.

Naime, Mattel je žestoko propatio bankrotom i zatvaranjem golemog američkog lanca dućana s igračkama "Toys 'R' Us", navodno u tom krahu izgubivši više od 300 milijuna dolara. Nije im pomogla ni promjena kulturne klime, u kojoj je barbika, iako trenutno postoji 176 različitih verzija lutke, univerzalno shvaćena kao plavuša nemogućih tjelesnih proporcija, postala simbol svega što nije u redu s patrijarhalnim društvom – činjenica kojom se Gerwig pametno poigrala u filmu. Shvativši da mora preokrenuti situaciju i ponukan primjerima poput "The LEGO Movie", živim dokazom da se proizvod može itekako dobro reklamirati i filmom, Ynon Kreiz, koji je postao direktor Mattela 2018. godine, odlučio je napokon dati zeleno svjetlo i najpopularnijoj lutki na svijetu udahnuti novi život na velikom platnu.

Međutim, koliko god neobična i neočekivana bila feministička vizija "Barbie" arthouse redateljice i oskarovke Grete Gerwig koja potpisuje i scenarij sa slavnim Noahom Baumachom, i koliko god zvjezdana bila postava filma koju čine, među ostalima, Margot Robbie, Ryan Gosling, Will Ferrel, Michael Cera, Simu Liu, Kate McKinnon i America Ferrera, pravi su junaci u ovoj priči o globalnom fenomenu filma "Barbie" ekipa iz Mattelova PR ureda. Navodno je na marketing potrošeno gotovo jednako novca koliko i na produkciju samog filma, više od 100 milijuna dolara, a svijet su preplavile kičaste Barbie suradnje s dućanima i brendovima poput Gapa, Superge, Beisa, Bloomingdale'sa i Fossila, pa i s proizvođačem zloglasno ružnih cipela Crocs.

Na Airbnbu obožavatelji su mogli unajmiti i pravu Barbikinu kuću snova, postoji i Barbie Xbox konzola, Impala Skate prodaje koturaljke upravo poput onih koje imaju Barbie i Ken iz filma, a u Brazilu Burger King prodaje i limited-edition Barbie hamburger s uznemirujuće ružičastim umakom. Ipak, mnogi zamjeraju što se i u samom filmu nalazi niz nimalo suptilnih "product placementa". Moglo se očekivati da će Mattel reklamirati sam sebe i svoje lutke, niz šarolikih i raznobojnih barbika, poput Barbie fizičarke, Barbie književnice, Barbie predsjednice i liječnice, kao i mali milijun različitih Kenova i jednog, osamljenog Allana. No, izgleda i da General Motors ima monopol nad automobilima u filmu, pa tako Barbie vozi njihovu električnu ružičastu Corvettu, a scena potjere u najnovijem Chevy Blazer EV SS-u izgleda kao loša reklama. A na "Barbie" dobro će zaraditi i Birkenstock, marka cipela poznata po udobnim, ne pretjerano elegantnim šlapama, koje se u filmu pojavljuju najprije kao simbol Barbikine potrage za smislom i istinom zbog koje mora ostaviti ružičastu štiklu i prihvatiti ružnu "birku".

Osvježavajuće je i poprilično zabavno, doduše, što je Mattel dopustio da se prema njihovoj tvrtki u filmu odnosi s toliko (auto)ironije, iako je i to očit marketinški trik. Pa tako i Will Farell, koji u filmu tumači direktora Mattela, gotovo poput papige oponaša riječi pravog direktora Kreiza koji nas pokušava uvjeriti: "Ne želimo da ljudi misle da sada radimo filmove kako bismo prodali više igračaka. Nije stvar u tome. Želimo stvarati kvalitetan i utjecajan sadržaj koji ljudi žele gledati." Svima koji na svijet ne gledaju ružičastim Barbie naočalama to ipak djeluje malo previše – prozirno.

Komentara 2

BR
Brankko
23:21 27.07.2023.

A u serijama... "Odmori se, zaslužio si" -- malo-malo pa ulicom prođe Konzumov kamion .

BR
Brankko
13:09 26.07.2023.

Očito nije prvi put da su u nekom filmu "reklame"? U koliko je američkih filmova obiteljski auto Volvo? I na kraju na odjavnici i piše nešto kao zahvala i slično. U tim zahvalama ima svega i svačega -- i pojedinaca, i frizerskih salona, i raznih poduzeća, i dostavljača... I mnogo toga vidi se u filmu u radnji. U koliko su američkih filmova računala Apple? Sigurno je "postotak" pojavljivanja mnogo veći nego što je zastupljenost Appleovih računala na američkom tržištu. -- A "Milijunaš s ulice"? I to je "reklamni" film. Uostalom, radijske "sapunice" počele su upravo kao reklame za sapune i slično.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije