Ovogodišnje, 66. Splitsko ljeto koje će se održati od 14. srpnja do 14. kolovoza donijet će jednu opernu, tri dramske i baletnu premijeru, nekoliko repriza, niz koncerata, dvije izložbe i projekcije filmova. Uz već tradicionalne lokacije kao što su Peristil, Meštrovićev Kaštelet, Sustipan i Vrlika, ovog ljeta kao novi scenski prostor koristit će se dvorište Nadbiskupijskog sjemeništa.
– Program 66. Splitskog ljeta je, razumljivo, zbog situacije s pandemijom koronavirusa reduciran, međutim kvaliteta nipošto neće izostati. Dapače, u kriznim vremenima kreativni vulkan obično eksplodira – naglašava Jelena Bosančić, ravnateljica Drame HNK Split. Iznimno je zahvalna intendantu Srećku Šestanu što joj je ukazao veliko povjerenje i pružio “odriješene ruke” kod brze intervencije u slaganju dramskog programa za ovogodišnje Splitsko ljeto koje će se održati u posebnim okolnostima.
Festival tradicionalno započinje na Peristilu, premijerom velike i zahtjevne Verdijeve opere “Lombardijci” u kojoj zbor ima gotovo glavnu ulogu, a na pozornici će biti više od stotinu izvođača. Režira je Robert Bošković, a izvest će se pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića. Inače, trebalo se otvoriti “Kavaleriom rusticanom” u režiji Jelene Bosančić, međutim zbog korone taj se plan morao izmijeniti.
– Što se dramskih premijera tiče, mladi dramaturg Ivan Penović radi adaptaciju za djelo “Teške ljubavi”, Ivan Planinić režira “Dom za nezabrinutu djecu”, a Aleksandar Švabić režira “Teške ljubavi”, kao prvu našu koprodukciju s Gradskim kazalištem mladih. Po mom dubokom uvjerenju, riječ je o tri nove zvijezde na hrvatskom teatarskom nebu – objašnjava nam direktorica Drame. Na upit kako je i kada nastala drama “Dom za nezabrinutu djecu”, u kojoj svestrana Jelena Bosančić i glumi, otkriva da su joj se zadnjih nekoliko godina po glavi vrtjeli likovi, ali nije imala vremena povezati ih u dramsku cjelinu.
– Korona nas je zatvorila u kuće, sjedila sam i pisala. Riječ je o četvero ljudi u tridesetim godinama, od kojih je svatko obilježen problemima suvremenog čovjeka. Ostavila sam otvoren prostor i dovoljno mjesta za autorsko kazalište. Bilo je gotovo pola teksta, a pola za kompletnu dekonstrukciju do finalnog proizvoda izvedbe. Jako sam sretna zbog redatelja Ivana Planinića jer na sličan način promišljamo kazalište. A priču će pratiti živa izvedba afrokubanske glazbe koju sklada Miron Hauser, direktor jazz orkestra HRT-a. Cijela autorska ekipa je generacijski blizu, jako dobro funkcioniramo, poklopio se jedan supertim. Vježbamo poštujući sve epidemiološke mjere i jedva čekamo nastup – kaže Jelena Bosančić.
U baletnom dijelu programa 66. Splitskog ljeta planirana je premijera baleta “Correr a fado” u koreografiji Portugalca Daniela Cardosa te dvije baletne gala-večeri. Sve plesne predstave odvijat će se na otvorenoj pozornici na Sustipanu, gdje će umjesto uobičajenih tribina biti postavljeno partersko polukružno gledalište.
– U vrijeme karantene, svi su doma konzumirali umjetnost, a netko ju je morao proizvesti. Mi nismo neurokirurzi i ne spašavamo živote, ali spašavamo duše – zaključila je slikovito ravnateljica Drame HNK Split tvrdeći da se ništa ne može mjeriti s izvedbama uživo. Zato u umjetnost, poručuje, treba ulagati!