Nakon jednogodišnje neizvjesnosti i čak tri natječaja, mladi dirigent zaposlen u zagrebačkoj Komediji Krešimir Batinić novi je ravnatelj tog kazališta.
Što ćete prvo promijeniti u kazalištu Komedija?
Komedija unutar sebe dobro funkcionira. Dodatnim poboljšanjem ustroja i načina rada u cijeloj kući volio bih to funkcioniranje podići na još višu razinu. Odluku o prvim potezima i promjenama donijet ću nakon što dobijem cjelokupni uvid u stvarno stanje kazališta.
Kako ćete izići na kraj s dugovanjima?
Činjenica je da Komedija baštini dugove iz prošlosti. Međutim, posljednjih godinu dana smanjeni su zbog pomoći Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport. Njihovo razumijevanje očekujemo i u budućnosti, ali ono što želim naglasiti jest da se ne može trošiti novac koje Kazalište nema na raspolaganju. Pokušat ću racionalizirati troškove gdje god je to moguće. U realizaciji programa još više ćemo iskoristiti potencijale vlastitog ansambla, uz angažman vanjskih suradnika samo kada je to potrebno.
Kako poslovati pozitivno kada imate premalo gledalište, a glazbene predstave su skupe?
Neće biti lako. Komedijin veliki hendikep jest malo gledalište. Nužno je kreirati ponudu predstava sukladno afinitetima publike. Velike glazbene produkcije zahtijevaju veliki izvođački korpus te im je i cijena izvođenja veća. Troškove velikih produkcija valjalo bi nadomjestiti prihodima profitabilnih predstava.
Koje nove predstave može publika očekivati?
Pišući program za natječaj, kroz glavu su mi prolazili različiti naslovi. Izbor će ovisiti o trenutačnim financijskim i produkcijskim mogućnostima. Treba zadovoljiti potrebe publike u svim segmentima, novi tekst, hrvatski tekst, nacionalna baština, recentne svjetske uspješnice, domaći mjuzikl... U glazbenom repertoaru publika može očekivati “Guslača na krovu”, “Cigani lete u nebo”, “Blood Brothers” te “Zemlju smiješka” koju bih volio producirati za 70. rođendan Komedije. Od dramskih naslova tu su “Revizor”, “Arsen i stare čipke”, Matišićeva “Legenda o sv. Muhli”.
Hoćete li nastaviti s praksom izvedbi po sportskim dvoranama u Hrvatskoj?
Nisam pobornik izvođenja predstava u velikim dvoranama jer se predstave nerijetko transformiraju u koncerte, no ako to publika od nas bude tražila, nastavit ćemo s tom praksom.
Što kada isteknu vaša prava za izvođenje mjuzikla “Mamma Mia”?
Ona ističu u lipnju ove godine. Moja je želja da ta predstava ostane na repertoaru dok god ima interesa publike. Stoga ćemo se potruditi produljiti prava i za iduću sezonu. Teško da će se u skorijoj budućnosti dogoditi fenomen kao što je “Mamma Mia!”. Takve predstave jednostavno se dogode. Svaku predstavu koju postavljamo na daske Komedije radimo zato da razveselimo publiku.
Prilikom izglasavanja u Skupštini Zagreba jedna se zastupnica zapitala zašto ste kao perspektivni dirigent odlučili zatomiti umjetničku karijeru i odlučili voditi teatar koji je u novčanoj, ali ne i umjetničkoj krizi?
Zahvalan sam zastupnicima Gradske skupštine što su jednoglasno podržali prijedlog Kazališnog vijeća. Dugo je u meni sazrijevala odluka o prihvaćanju kandidature. Činjenica je da imam dobru dirigentsku karijeru, česte koncerte sa Zagrebačkom filharmonijom i predstave u matičnoj kući, ali ljubav prema kući u kojoj radim već deset godina bila je pokretačka snaga za takav, rekao bih, životni potez. Još je jedna zanimljiva stvar oko mog izbora – prvi sam ravnatelj Komedije koji je po struci glazbenik, u kazalištu koje je ustvari glazbeno kazalište. I to je bila još jedna kockica koja me odvela u tom smjeru. Ova nova stranica u mom životu ne znači da ću prekinuti dirigirati sljedeće četiri godine. Dapače, svoje predstave u kazalištu i dalje ću dirigirati jer kad sam “u rupi” za dirigentskim pultom, nema sretnijeg čovjeka od mene. Uz malo dobre volje i organizacije, moguće je obavljati obje funkcije.
Hoćete li kao dirigent forsirati glazbeni dio programa?
Sigurno neću favorizirati samo glazbeni repertoar. Komedija ima sjajan dramski ansambl i program. Bitno je napraviti ravnotežu u repertoaru i rasporedu.
Kako stimulirati umjetnike na još bolji rad u uvjetima kada su programska sredstva svake godine sve manja i manja?
Financijska sredstva Kazališta su ograničena, toga moraju biti svjesni svi zaposlenici. Dobar rezultat sigurno neće izostati bude li dobar odabir programa i dobra radna atmosfera. Naši zaposlenici moraju imati osjećaj zadovoljstva i ponosa što rade u Komediji, to je preduvjet novih uspješnica.•