Queer New York

Publici je davao niz banalnih vježbi za njihovo liječenje, a potom ih šokirao fotografijama

Ivo Dimchev
23.09.2014.
u 10:00

Kako nam problemi svijeta izgledaju kroz banalnost Zapada publici je pokazao bugarski umjetnik Ivo Dimčev

U uglednom Abrons centru u New Yorku u sklopu trećeg Queer New York festivala nastupio je bugarski umjetnik Ivo Dimchev, koji s udrugom Domino iz Zagreba, koja je organizator Queer New Yorka, kroz različite projekte surađuje od 2007. godine. Prošle godine njegova je izvrsna predstava P Project, u kojoj je nudeći sve veće i veće iznose novca za sve ekstremnije i ekstremnije zadatke izazvao potpunu moralnu dezorijentaciju publike, otvorila festival. Publika se praktički bacala na pozornicu da bi sudjelovala u seksualno eksplicitnim i pomalo ponižavajućim činovima samo da ugrabi nešto gotovine iako im novca u životu očito nije nedostajalo.  

Ove godine u New York se vratio predstavom I Cure, u kojoj je dekonstruirao japijevske načine "liječenja" duha i tijela, okupljenima dajući niz banalnih vježbi čiji je cilj naoko bio poboljšavanje njihova psihofizičkog boljitka, da bi nas potom ošamario prizorima mrtve djece u prekooceanskim ratovima koji su rezultat američke vanjske politike, postavljajući publiku u otriježnjujuću situaciju uočavanja banalnosti životnih problema privilegiranih zapadnjaka.

Predstava je uspješno šokirala okupljene, koji su još dugo debatirali o viđenome. Queer New York nastavlja se nizom performansa, te plesnih i dramskih predstava, među kojima će biti posebno zanimljivo vidjeti performans Siniše Labrovića u iznimno šarmantnom prostoru galerije Grace u Brooklynu, a koji će, najavljuju organizatori, ostaviti neizbrisiv trag na umjetnikovu tijelu.

Queer New York u svojim je prvim danima privukao zavidan broj Newyorčana, koji europske predstave u selekciji Zvonimira Dobrovića ocijenjuju radikalnijima i promišljenijima od uvriježene američke ponude, stavljajući hrvatske kulturnjake u zanimljiv položaj educiranja Amerikanaca, koje često gledamo kao razvijenije na području ljudskih prava i kulture.

Prve dane festivala redovito su pokrivali New York Times, Financial Times, Out Magazine i niz drugih iznimno nakladnih tiskovina, dajući Queer New Yorku pažnju kakvu je svojoj zagrebačkoj verziji, strpanoj u ladicu manjinske umjetnosti, u deset godina postojanja rijetko imao. 

>> Ludi ritam u kojem je na trenutke nemoguće misao ispratiti do kraja

>> Hrvati će newyoršku queer scenu pitati ima li morala u spolnosti

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije