U uglednom Abrons centru u New Yorku u sklopu trećeg Queer New York festivala nastupio je bugarski umjetnik Ivo Dimchev, koji s udrugom Domino iz Zagreba, koja je organizator Queer New Yorka, kroz različite projekte surađuje od 2007. godine. Prošle godine njegova je izvrsna predstava P Project, u kojoj je nudeći sve veće i veće iznose novca za sve ekstremnije i ekstremnije zadatke izazvao potpunu moralnu dezorijentaciju publike, otvorila festival. Publika se praktički bacala na pozornicu da bi sudjelovala u seksualno eksplicitnim i pomalo ponižavajućim činovima samo da ugrabi nešto gotovine iako im novca u životu očito nije nedostajalo.
Ove godine u New York se vratio predstavom I Cure, u kojoj je dekonstruirao japijevske načine "liječenja" duha i tijela, okupljenima dajući niz banalnih vježbi čiji je cilj naoko bio poboljšavanje njihova psihofizičkog boljitka, da bi nas potom ošamario prizorima mrtve djece u prekooceanskim ratovima koji su rezultat američke vanjske politike, postavljajući publiku u otriježnjujuću situaciju uočavanja banalnosti životnih problema privilegiranih zapadnjaka.
Predstava je uspješno šokirala okupljene, koji su još dugo debatirali o viđenome. Queer New York nastavlja se nizom performansa, te plesnih i dramskih predstava, među kojima će biti posebno zanimljivo vidjeti performans Siniše Labrovića u iznimno šarmantnom prostoru galerije Grace u Brooklynu, a koji će, najavljuju organizatori, ostaviti neizbrisiv trag na umjetnikovu tijelu.
Queer New York u svojim je prvim danima privukao zavidan broj Newyorčana, koji europske predstave u selekciji Zvonimira Dobrovića ocijenjuju radikalnijima i promišljenijima od uvriježene američke ponude, stavljajući hrvatske kulturnjake u zanimljiv položaj educiranja Amerikanaca, koje često gledamo kao razvijenije na području ljudskih prava i kulture.
Prve dane festivala redovito su pokrivali New York Times, Financial Times, Out Magazine i niz drugih iznimno nakladnih tiskovina, dajući Queer New Yorku pažnju kakvu je svojoj zagrebačkoj verziji, strpanoj u ladicu manjinske umjetnosti, u deset godina postojanja rijetko imao.
>> Ludi ritam u kojem je na trenutke nemoguće misao ispratiti do kraja
>> Hrvati će newyoršku queer scenu pitati ima li morala u spolnosti