Hrvatskom premijerom filma “Lavina” redatelja Stanislava Tomića večeras počinje 64. Pulski filmski festival, ponovno na čelu s umjetničkim direktorom Zlatkom Vidačkovićem koji je vodio festival od 2004. do 2014. godine.
Pred Vidačkovićem je ove godine bio težak zadatak: iako će u programu imati određen broj premijernih naslova, većina velikih atrakcija poput internacionalnih festivalskih uspješnica “Ne gledaj mi u pijat” Hane Jušić i “Ustava Republike Hrvatske” Rajka Grlića, kao i komercijalnog uspjeha “ZG80” Igora Šeregija ili dječjih atrakcija “Uzbuna na Zelenom Vrhu” Čejen Černić i “Anka” Dejana Aćimovića već su obilno eksploatirani u hrvatskim kinima. Zbog toga ne čudi ni pomalo bizarna odluka da se cijela jedna večer Arene popuni dvama naslovima hiperproduktivnog redatelja Angela Jurkasa. Radi se o filmovima “Fuck Off I Love You” i “Zbog tebe” u kojima je autor uspio okupiti plejadu poznatih hrvatskih glumaca, dokazavši da njegova ambicija nadvladava produkcijska ograničenja nezavisnog filma u Hrvatskoj.
Uz “Lavinu”, koja bi humorom za široke mase lako mogla napuniti predivnu pulsku arenu u večeri otvaranja, među premijerama se ove godine ističe “Agape” Branka Schmidta temeljen na scenariju njegova stalnog suradnika Ive Balenovića i Sandre Antolić, a govori o svećeniku pedofilu i ljubavnom trokutu s dvojicom krizmanika: jednim zaljubljenim u njega i drugim za kojim on žudi i gubi kontrolu. Vrlo je vjerojatno da će to biti film o kojem će se u Puli najviše pričati te kojem na krilima prethodnih uspjeha “Metastaza” i “Ljudoždera vegetarijanca” predviđamo i uspješnu kinodistribuciju.
Poslijeratna provincija
Veliko zanimanje mogle bi izazvati i “Mrtve ribe” Kristijana Milića, redatelja koji se nametnuo kao najvještiji autor domaćih ratnih filmova od osamostaljenja, a u novom se filmu bavi sudbinama dvadesetak likova u poslijeratnom provincijskom gradiću.
S ozbiljnom referencijom premijernog prikazivanja u Rotterdamu dolazi i “Kratki izlet” Igora Bezinovića, osuvremenjena adaptacija istoimenog lektirnog romana Antuna Šoljana, a ove je godine izvrsna i berba kratkih animiranih filmova među kojima se ističe koprodukcija “Ježeva kuća” nagrađena u Berlinu, ali i “Manivald” Chintis Lundgren, “Crvenkapica Redux” Danijela Žeželja i niz drugih ostvarenja.
Prate svjetske trendove
Kao novitet ovogodišnjeg programa ističu se predstavljanja dramskih serija kojima Pula pokazuje da može i zna slijediti globalne trendove, a kao nacionalna premijera najavljena je serija “Čuvar dvorca” Lukasa Nole.
S obzirom na dugi zastoj u proizvodnji hrvatskih filmova koji se dogodio uslijed političkih previranja oko HAVC-a, premijernih naslova u idućim bi godinama moglo biti i manje, pa će novo-staro vodstvo festivala morati iznalaziti nove načine da održi zanimljivost programa.
Projekcije na plaži Veruda svakako će pomoći razigravanju festivalske atmosfere.