izložba Tomislava Buntaka

Rajski prikazi Mediterana kakav je nekad bio pozivaju ljude da se odmore od nasilne svakodnevice

Tomislav Buntak
04.07.2023.
u 14:15

U Klovićevim dvorima traje izložba "Miracle grecque", čiji su središnji dio grafike rađene za pedesetu obljetnicu grafičkih i bibliofilskih izdanja Zbirke Biškupić

Do 23. srpnja u Klovićevim dvorima otvorena je izložba Tomislava Buntaka "Miracle grecque". Njezin središnji eksponat su grafike koje je tri godine radio u povodu pedesete obljetnice grafičkih i bibliofilskih izdanja Zbirke Biškupić (1972.-2022.). Listove su otisnuli autor i Tin Samaržija u 27 primjeraka na ALU u Zagrebu.

Mapa sadrži 25 grafičkih listova, svi su izloženi i na izložbi, formata 78x53 cm u tehnici bakropisa s autorovim potpisom, a na koricama svake mape Buntak je nacrtao i originalan crtež u olovci. Luko Paljetak napisao je za mapu poetski tekst o rajskim prizorima, miru i golim tijelima u divljoj prirodi koje Buntak slika, a tu je i tekst samog autora u kojem objašnjava zašto radi baš tu temu i zašto spaja rajski imaginarij sa stvarnim svijetom.

- Rijetko sam radio stvari na taj način da su trajale tri godine od početka do realizacije. Da sam u početku znao koliko će to biti naporno ne znam bih li se tako sretno u to upustio. A tematski je sve počelo još dok je trajao Domovinski rat, kada je bilo logično da smo željeli rajski pejzaž koji ste mogli pronaći na otocima. Danas pak s turističkim kampanjama vidimo da se u cijelom svijetu, govoreći o ponudi turizma, traži Mediteran kakav je nekad bio - rajski, neočišćeni, koji poziva ljude da se odmore od nasilne svakodnevice i da se sjete onog iskonskog, povezanog s pravom ljudskom naravi i pejzažem - kazao je Buntak.