Posljednji ZAGREB KOM

‘Sve dobre stvari dođu svome kraju, sada je vrijeme za nove izazove’

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
1/5
01.10.2019.
u 19:42

Radujemo se što vam na oproštajnom festivalu možemo predstaviti prekrasan program, kažu Yoko Henkel i Despot

Dragi prijatelji festivala ZAGREB KOM, sljedećim, 14. izdanjem Zagrebačkog međunarodnog festivala komorne glazbe oprostit ćemo se od svoje vjerne zagrebačke publike – pridružite nam se na sjajnoj oproštajnoj svečanosti!

Tako počinje pismo kojim su se javnosti početkom rujna obratili pokretači i organizatori festivala kakvom u Hrvatskoj nije bilo premca, osim svojedobno u Dubrovniku gdje je na sličan način tijekom dvanaest godina na komornim glazbenim svečanostima svjetsku umjetničku elitu okupljao Julian Rachlin. ZAGREB KOM, međutim, pokrenuli su i 2006. godine organizirali Zagrepčani: violinistica Susanna Yoko Henkel i Dalio Despot, njezin suprug, također glazbenik nadaren i za mnoge druge stvari, među kojima su i menadžment i dizajniranje festivalskih vizuala i materijala. Obavijest o prekidanju visokokvalitetne i Zagrebu, kao europskoj metropoli, vrlo potrebne vrhunske kulturne manifestacije, nije bila nikakva prijetnja kojom bi se, kako to ponekad biva, bilo koga ucijenilo ili iskamčilo više novca za potporu



Glazbena gozba za oproštaj

– S Gradom i Ministarstvom kulture, pa i s Turističkom zajednicom, imali smo stabilnu suradnju, u okviru sredstava koje su nam oni odlučili dati. To nam je dalo dovoljnu sigurnost planiranja i nije utjecalo na našu odluku da ovogodišnje izdanje bude ujedno i zadnje – rekli su nam Henkel i Despot. Sami kažu da su energiju koja ih je gurala naprijed crpili iz samog festivala, koji je počeo kao jedna ideja i vizija. Početak je bio uzbudljiv, teškoće su bile izazov, a visoku kvalitetu nije bilo teško održati. Zahvaljujući prijateljskim vezama, a i međunarodnom ugledu Yoko Henkel, mnogi u svijetu vrlo traženi glazbenici rado su svakog listopada dolazili u Zagreb. Iza ovo dvoje ljudi, kojima za četrnaest sjajnih festivala pripada veliko hvala, ne stoji nikakav veliki produkcijski pogon. Osim male grupe suradnika na svakom festivalu, oni su uglavnom sami obavljali ogroman posao koji je uključivao i ispisivanje ogromne administracije.

Foto: ZAGREB KOM

“Sve dobre stvari dođu svome kraju te smo, nakon temeljitog razmatranja, odlučili da se nakon četrnaest prekrasnih izdanja festivala ZAGREB KOM oprostimo od godišnjeg festivala i posvetimo novim izazovima i umjetničkim projektima. Radujemo se što vam na oproštajnom festivalu možemo predstaviti prekrasan program”, napisali su u priopćenju. Doista, previše je toga čemu se njih dvoje, a i publika, imaju radovati. Među uspomenama na proteklih 13 festivala ističu Schubertov Gudački kvintet u C-duru 2008., Saint-Säensov “Karneval životinja” koji je iste godine izazvao oduševljenje i ovacije publike, potom “Priču o vojniku” s izvanrednom glumačkom rolom Krešimira Mikića 2009. te koncert “Osam godišnjih doba” 2012. godine. Osobito ih veseli što će se posljednje izdanje festivala održati u Hrvatskom glazbenom zavodu, na mjestu gdje je sve i počelo. Tamo će od 11. do 16. listopada biti održano pet koncerata, a pravu gozbu obećavaju i najavljeni program i glazbenici.

To su miljenici publike, hrvatski umjetnici svjetske slave kao što su violončelistica Monika Leskovar, hornist Radovan Vlatković i gitarist Petrit Çeku. Uz njih ponovo nastupa i Stefan Milenković te vrhunski virtuozi koje smo upoznali i zavoljeli upravo zahvaljujući ZAGREB KOM-u poput violista Guya Ben-Zionyja ili pijanista Iana Fountaina i Ewe Kupiec, a prvi put u Zagreb stiže izvanredni violončelist Zvi Plesser. 

 HRT odustao od snimanja.

Na internetskoj adresi zagreb-festival.org pronaći ćete detaljan program, upute o pretprodaji ulaznica, kao i kontakt na koji se možete javiti kako biste besplatno sa svojim najmlađima 16. listopada uživali u matineji. Taj već tradicionalni i uvijek dupkom puni “Koncert za djecu” održat će se i ovaj put, premda je upravo ove godine tom dragocjenom edukacijskom programu Gradska skupština ukinula prije redovitu financijsku potporu. To je jedan od dva vrlo loša signala, ne više osobno za Susannu Yoko Henkel i Dalija Despota, ali zato za hrvatsku kulturu, njezinu budućnost i čitavu kulturnu javnost.

Drugi zabrinjavajući signal je odluka HRT-a da upravo ove godine, za razliku od dosadašnjih u kojima je program, međunarodna ponuda i arhiva HRT-a obogaćivana biserima sa ZAGREB-KOM-a, ne snimi ni jedan koncert. Doduše, javna televizija bila je spremna snimiti i izravno prenositi koncert otvorenja, ali bez ijedne kune naknade, što je od organizatora festivala s pravom odbijeno kao omalovažavanje vrhunskih umjetnika. Usprkos žaljenju što publika diljem Hrvatske neće moći vidjeti i čuti taj koncert, Henkel i Despot ipak i u tome vide dobru stranu: televizijski pogon neće ometati umjetnike i publiku u još jednom intimnom druženju s vrhunskom glazbom za pamćenje.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije