Mjesecima i mjesecima filmoljupci su nestrpljivo čekali da ponovno stupe u kinodvorane. A propatila su i sama kina – prema prvim procjenama, tijekom karantene su hrvatski kinoprikazivači ukupno pretrpjeli financijske gubitke od čak 14 milijuna kuna mjesečno. Iako su zbog masovnog zatvaranja kina diljem svijeta mnoge filmske premijere prebačene na internetske platforme, svi znamo da se ništa ne može usporediti s čarolijom velikog platna. Kako bi proslavio povratak publike, HAVC je pokrenuo i kampanju tijekom koje će se u kinima prikazivati neke od najvećih hrvatskih filmskih uspješnica. Prihod od ulaznica pritom će biti namijenjen restauraciji kultnog filma Dušana Vukotića “Sedmi kontinent” kojem prijeti fizičko propadanje.
U skladu s epidemiološkim mjerama, hrvatska kina otvaraju se različitim tempom. Neka kina iz Mreže nezavisnih kinoprikazivača, saznajemo, počela su se otvarati već u svibnju, no mahom ona ljetna i otvorena.
– Nisu se sva kina otvorila odmah, ali recimo da se do kraja lipnja otvorilo sigurno 70% neovisnih kina. Tijekom ljeta je uspješna sezona kina na otvorenom. Ove je godine zanimljivo da je velik broj članova Kino mreže koji inače nemaju ljetna kina radio pop-up projekcije na otvorenom – rekli su nam iz Mreže te dodali da su, s obzirom na nedostatak ponude filmova, za sada ostvareni jako dobri rezultati.
Cineplexx kina s radom kreću tek idućeg tjedna, od 26. kolovoza, dok su CineStar kina u Hrvatskoj u pogonu od četvrtka. Upitali smo ih kako je protekao prvi dan nakon točno pet mjeseci pauze.
– Naši rezultati ovise o puno faktora kao što su vrijeme, filmovi na programu, konkurentski događaji, pa evo sada i epidemiološka situacija nažalost… Ali ako uspoređujemo rezultate s istim danom prošle godine, bili smo otprilike na 30%, ovisno od lokacije do lokacije. Sinoć smo radili i na manje lokacija, s 14 multipleksa, bez Kaptol Boutique Cinema koji se otvara tek idući tjedan, 26. 8., zbog radova u centru. Radimo sa smanjenim kapacitetom, uz sve propisane mjere, a s obzirom na situaciju, ovaj rezultat nam je znak da interes i želja publike postoji. Prodaja je očekivano manja i tako će biti i ubuduće, dok se ne riješimo epidemije. Svijet je ipak drugačije mjesto nego prošle godine, tako da smo sve u svemu radili dobro, a najbitnije nam je da smo konačno otvorili i ponovno vidjeli svoju publiku – kazala nam je Jadranka Islamović, izvršna direktorica i članica uprave Blitz-CineStara.
Trenutačno u CineStar kinima diljem Hrvatske gledatelji mogu birati između svjetskih premijera poput trilera “Bijesan” s Russellom Croweom u glavnoj ulozi, horora “Brahms: Dječak II”, ljubića “I Still Believe” i nekoliko dječjih animiranih ostvarenja. Uskoro stižu i dugoočekivani “Tenet” Christophera Nolana i Disneyjeva “Mulan”. No repriziraju se i neki kinohitovi kao što su Nolanov “Inception” i “Gospoda” Guya Ritchieja.
Reporteri Večernjeg lista posjetili su CineStar u zagrebačkom Arena centru upravo na dan otvaranja, gdje smo oko 19 sati zatekli sasvim pristojan broj posjetitelja. Kako bi mogli nakon dugačke pauze ponovno početi primati gledatelje, u CineStaru, kažu nam iz uprave, morali su implementirati stroge mjere opreza koje su za rad multipleksa propisali Nacionalni stožer civilne zaštite i Hrvatski zavod za javno zdravstvo.
Nama, kao posjetiteljima, ništa nije djelovalo pretjerano drugačije no inače, barem u ovom “novom normalnom” smislu. Kada smo ušli u sam Arena Centar, na ulazu nas je dočekao neizostavni dezinficijens, kao i epidemiološke upute o sigurnoj kupnji u centru. Nošenje maski tamo je, kao i u ostalim zatvorenim prostorima, obavezno. Velika se većina posjetitelja šoping-centra, koliko smo mogli vidjeti, toga i pridržavala. Ista je situacija i na ulazu u CineStar na najvišem katu. No, saznali smo, gledatelji u kinodvoranama ne moraju nositi zaštitne maske. S njima bi ipak bilo poprilično nemoguće jesti kokice. Ali nose ih svi djelatnici s kojima smo se susreli – ekipa na blagajnama, šanku u Gold Class foajeu, zaposlenici na samom ulazu i pregledu karata kao i izlazu. Svim zaposlenicima, također, po dolasku na posao mjeri se temperatura, a sve se dvorane i kontaktne površine dezinficiraju. Posebnu pažnju, kažu iz CineStara, pridaju i ventilaciji prostora.
Na podu ispred blagajni postavljene su oznake kako bi posjetitelji držali distancu, okolo su načičkani i plakati o poštivanju mjera, kao da ih možemo zaboraviti. Uza sve to, na velikom se ekranu između najava filmova, pomalo zlokobno vrti i reklama s uputama “Zabava DA, ali #OSTANIMOODGOVORNI”.
A u svakom zlu nešto dobro, jer ova pandemija donijela nam je i mogućnost koju smo već odavno priželjkivali. Od sada – pri kupnji karata online, što bi svakako u ovim vremenima bilo uputno – možete odabrati i meni. Tako da, kada dođete u kino, ne morate se više gužvati u redu, već samo odete na posebno označenu blagajnu gdje vas čekaju vaša karta, kokice i sok. Ni dvorane se više ne mogu napuniti do samog kraja jer sjedala pored mjesta koje ste odabrali automatski se zaključavaju. Kad smo mi bili u kinu, u dvorani je bilo tek petnaestak ljudi, svi poprilično razmaknuti – ali krivac tome je vjerojatno naš promašeni odabir tugaljive kršćanske romanse “I Still Believe”, a ne koronavirus.