instalacija davora sanvincentija

Uronimo u zvukom bogata životinjska staništa Europe

Foto: KONTENJER
1/3
05.04.2024.
u 10:51

Od sredine do kraja travnja u KONTENJER-u posjetitelji kroz novu multimedijalnu instalaciju mogu iskusiti auditivnu bioraznlikost životinjskog svijeta Europe

Od utorka 16. travnja do utorka 30. travnja ove godine u izložbeno-izvedbenom prostoru KONTEJNER bit će izložena tankoćutna multimedijska instalacija umjetnika Davora Sanvincentija oko spava, uho diše. Naime, instalacija zahtijeva intiman postav koji omogućuje potrebnu posvećenost posjetitelja zbog čega neće biti službenog otvorenja izložbe; posjetitelji su pozvani doživjeti rad u vlastitoj samoći, za vrijeme trajanja izložbe i u radno vrijeme KONTEJNER-a: pon–pet: 16–20h; sub: 11–15h. Kustosica izložbe je muzikologinja Davorka Begović

“Gotovo je bio mrak kad sam pronašao ostatke njegova plijena. U sjeni je krv izgledala crno. Plijen grabežljivca je poput vrućeg pepela umiruće vatre. Sati tame, kao što su noć i san, neophodni su anorganskom i organskom carstvu. Čak ni Mjesec ne sja svake noći, nego ustupa mjesto tami” Davor Sanvincenti.

Foto: KONTENJER

"Oko spava, uho diše", multimedijska instalacija Davora Sanvincentija, polazi od terenskih zvučnih zapisa životinjskih staništa. Rad je proizišao iz kompleksnijeg višegodišnjeg projekta koji je obuhvaćao umjetničko i tehnološko istraživanje te inženjerski rad, realizirano u suradnji s inženjerom elektroakustike Miodragom Gladovićem. Sanvincenti i Gladović izradili su takozvanu zvučnu zamku kako bi mogli bilježiti zvukove životinjskog svijeta noću, te približiti ljudskom uhu i oku trenutke u kojima životinjsko carstvo živi slobodno, lišeno ljudske prisutnosti.

Zvučna zamka omogućila je približavanje spektru koji nam je nepoznat; ulazak u intimu zvukovlja divljih bića i njihove akustičke okoline na mikrolokacijama nacionalnih parkova Risnjak u Hrvatskoj i Peneda – Gerês u Portugalu. Snimke također daju značajan doprinos procjeni bioraznolikosti navedenih područja u odnosu na antropogenu buku i zvučno onečišćenje, što ih čini vrijednom arhivskom građom i za buduće generacije. Iz prikupljenog materijala, Sanvincenti stvara višekanalnu audiovizualnu instalaciju kojom posjetitelja stavlja u stanje neizvjesnosti koje provocira napetost slušnog aparata te mijenja način slušanja i našu auditivnu percepciju, istovremeno stvarajući suosjećanje prema prirodi i životinjskom svijetu.

Baveći se filozofijom zvuka i psihoakustikom, Sanvincenti se u mnogočemu oslanja na djelovanje izvanredno utjecajne skladateljice i umjetnice Maryanne Amacher, od koje i preuzima naslov instalacije, ali i na djelovanje drugih pionira_ki teorija i razumijevanja slušanja.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije