Na 55. natječaj Ranko Marinković za najbolju kratku priču Večernjeg lista od 9. svibnja 2020., do 22. svibnja 2021. pristiglo je 876 priča. Odabrane 54 priče objavljivane su svake subote u magazinu Obzor, a sada je vrijeme da proglasimo najbolje.
Osim već uvaženih imena hrvatske kratke proze, na natječaju je sudjelovao i znatan broj novih, mladih autora, okušavajući se u kratkopričaškom oblikovanju različitih struktura, stilova i tema. Prosudbenim povjerenstvom za izbor najbolje kratke priče 55. natječaja predsjedala je književna teoretičarka Helena Sablić Tomić, a činili su ga i selektor Tomislav Sabljak, nakladnik Seid Serdarević, književni kritičar Denis Derk te urednica Kulture u Večernjem listu Milena Zajović.
VIDEO Proglašenje dobitnika naše ugledne nagrade, jedne od najstarijih u ovom dijelu svijeta
Prosudbeno povjerenstvo jednoglasno je donijelo odluku da je prvo mjesto pripalo priči Kristine Gavran „Potpis“, drugo Mariju Brkljačiću za priču „Otok“, a treće Marku Gregoru za priču „Naše drugo, starije dijete“.
Kristina Gavran u prvonagrađenoj priči „Potpis“ na dojmljiv je način ocrtala portret samodopadnog i samodostatnog političara čija se poražavajuća glupost pokazuje u spretno osmišljenom kraju priče, u njegovu susretu s dosezima digitalnog doba, pokazujući pri tome zavidan stupanj stilske dorađenosti u gradiranju opisa njegova lika. U priči je posebice važan završni element iznenađenja i stilska dorađenost rečenica.
Mario Brkljačić spretnom, dinamičnom dijaloškom formom koja dominira drugonagrađenom pričom „Otok“ prikazuje emotivan odnos muškarca i žene koji završava u nadrealnoj slici mora i pijeska jednoga otoka, čini to na jezgrovit način, što plijeni čitateljsku pozornost zadržavajući je u jednome dahu. Posve neočekivan efektan kraj potaknut će na još jedno čitanje i posve slučajnog čitatelja.
Marko Gregur suptilno zarezujući u obiteljske odnose u trećenagrađenoj priči „Naše drugo, starije dijete“ naglasak stavlja na komunikaciju sina i oca, nježno prikazujući njihov odnos koji od potpune nepoznanice prelazi u privrženost, ljubav i dodir. Priča je, višestruko složenim rečenicama ukazivala na detalje, sitnice, male nepravilnosti koje upućuju čitatelja da svakodnevne stvari pogleda novim očima.
Gdje nema gužve za cijepljenje ?