PULSKI FILMSKI FESTIVAL

Za koga snimamo filmove

23.07.2003.
u 00:00

PULA - Četvrtoga dana festivala na programu je bio filmski dvojac u kojem puno toga miriše na hollywoodska pravila igre. "Infekcija" Krste Papića pravi je primjer za tu tezu, jer je riječ o dugo najavljivanoj novoj verziji Papićeva poznatog filma "Izbavitelj". U skladu s hollywoodskom praksom, Papić se primio starog predloška Aleksandra Grina i odlučio ga osuvremeniti i realizirati pomoću suvremenih filmskih tehnika te od njega stvoriti novi filmski hit.

Međutim i Hollywood je već iz brojnih primjera naučio da takve stvari rijetko funkcioniraju, a nažalost iz Papićeva primjera naučit će i hrvatska kinematografija.

"Izbavitelj" je samo na papiru bio horor; u prvom planu ipak je bila oštra kritika nacizma. Ta mješavina horora i društvene kritike Papiću je sasvim dobro legla, ali za "Infekciju" odlučio ju je napustiti. I dalje doduše ima prosvjeda protiv totalitarizma, ali je puno više izražena trilerska crta, što se na kraju nije pokazalo dobrim potezom. U pojedinim trenucima zgleda kao da se Papić dobro zabavlja ironizirajući hrvatsku zbilju, ali odmah poslije "Infekcija" pokušava biti punokrvan triler, a tada izgleda kao bezlična američka B-produkcija. Dakle, prilično naivno i nimalo zabavno.

Nimalo zabavna nije ni "Milost mora" Jakova i Dominika Sedlara, ali to im i nije bio cilj.

Sedlar se sa sinom okrenuo ozbiljnijoj tematici i snimio priču o Ani (glumi je kći Martina Sheena Renee Estevez) koja u vukovarskim grozotama gubi muža i brata, a sina joj odvode u nepoznato. Pri snimanju filma očito nije mislio na hrvatsku publiku, pa je "Milost mora" snimljen po hollywoodskom receptu gdje neamerikanci govore engleski s lošim naglaskom. Tako je mali Ante postao Anthony, što je smiješno gledati, ali će Amerikancima ipak biti razumljivije.

Kada maknemo tu stupidnu situaciju na stranu, od Sedlarova filma ostaje osjećajni, ali i često patetični prikaz raspadanja žene koja je izgubila sve. Uz vrlo dobru glumu, gdje treba izuzeti borca Mikea Bernarda, intimistički film je na trenutke vrlo dobar, a na trenutke izrazito loš, pa smo u konačnici dobili zanimljivo osrednje djelo.

Valter je možda jednom obranio Sarajevo, ali u Puli je - šaptom pao! "Valter brani Sarajevo" Hajrudina Krvavca trebao je biti prikazan u ponedjeljak u programu retrospektive, no pola sata prije zakazanoga početka, bez ikakva objašnjenja, došla je obavijest da će umjesto njega biti prikazano "Jutro" P. Đorđevića.

Iako su se festivalom već raširile glasine da je film skinut zbog Velimira Živojinovića, što je poduprla činjenica da je u katalogu Živojinović, koji igra naslovnog junaka, u popisu glumaca među zadnjima, organizatori su to opovrgnuli.

Oni naime tvrde da film "Valter brani Sarajevo" nije prikazan zbog problema s kopijom. (jj)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije