Hrvatska vina imaju dušu. U njima je izražena pripadnost Mediteranu, a ona slavonska u vrhu su najbolje europske tradicije uzgoja vinograda i proizvodnje vina. Uvjeren sam da će u budućnosti hrvatska vina biti zastupljenija na američkom izbirljivom tržištu .
Tim je riječima Frank Dietrich, izvršni direktor američke kompanije Blue Danube koja se bavi uvozom vina, komentirao predstavljanje hrvatskih vina na neovisnom testiranju vina koje je u ponedjeljak održano u restoranu Del Posto u vlasništvu Lidije Bastianich i Maria Batalia u New Yorku.
- Prvi sam put u New Yorku na prezentaciji svojih vina i zadovoljan sam interesom koji pokazuju američki kupci jer iz njihovih pitanja zaključujem da znaju što žele od kvalitetnog vina i moja ponuda ih može zadovoljiti. Spreman sam izvoziti na američko tržište i pregovaram s distributerima - izjavio je za Večernji list Davor Zdjelarević koji je nakon boravka u Havani, gdje su se na Mesićevu prijamu pila samo njegova vina, doputovao na prezentaciju u New York.
Daniel Pedisich uvozi vina Bibich u Ameriku i tvrdi da se posao svake godine proširuje, ali je uvjeren da bez zajedničke akcije hrvatske države, diplomacije i turističke zajednice, kao što to rade Grci i Talijani, neće biti pravog uspjeha u probijanju hrvatskih vina na američko tržište.
Plenkovićev Plavac, Toljaničeva žlahtina, Dingač, vina Ivana Dolca serviraju se u 35O restorana širom Amerike i prodaju u vinotekama, a uskoro će tom popisu biti pridružena i Zdjelarevićeva vina. Na primjedbe da kod nas nema dovoljne količine vina za stalni rast izvoza, Frank Dietrich naglašava da je svima jasno kako Hrvatska ne može biti poput Čilea ili Francuske u kvantiteti prodaje vina, ali u kvaliteti može ostaviti traga i prodati sve svoje viškove na stranom tržištu.
Treba poraditi na izvozu naših vina u inozemstvo.