Trikovi iz tanjura

Čitajte pametno jelovnik i uštedite na obiteljskom ručku u restoranu

hrana
nnn
02.05.2011.
u 13:03

Poznati Portal Consumer World napravio je test jelovnika u restoranima i otkrio trikove kojima mnogi ugostitelji vrebaju goste pri naručivanju

Što naručiti, pojesti i desert ili ne, uzeti predjelo ili ga preskočiti odluke su koje donosimo svaki put kada sjednemo u restoran. Proučavanje jelovnika posebno je teško onima koji ne odlaze često u restorane. Zato je portal Consumer World u svom testu otkrio trikove kojima se restorani služe kako bi naveli goste da naruče najskuplje jelo, da uvijek naruče više nego što mogu pojesti te da im se vrate! Na jelovniku prvo dolaze predjela, a to su jela koja često koštaju jako puno u usporedbi s njihovim stvarnim troškom. Odreske gosti često i rado naručuju, ali to jelo vlasniku baš i ne donosi profit. Zatim dolaze skupa jela koja gosti ne naručuju često. Pametni jelovnici zato su uvijek tako sastavljeni da zadrže pozornost gosta na predjelima i skupim jelima kako bi potrošili što više, a da pri tome i uživaju. I u restoranima brze hrane svakodnevnom se ponudom mame gosti, a oprezan valja biti osobito s onom koja za manje novca nudi više jela i besplatno piće piće te slične kombinacije. Jedan od savjeta portala Consumer World jest da ne naručite prvo jelo s jelovnika, nego da najprije dobro proučite ponudu i sastojke te naručite ono što vam najbolje odgovara opisom i cijenom!

NAZIV JELA

Na jelovnicima u restoranima nude se obično govedina, morski plodovi, predjela... Testiranja su pokazala da ćete, ako se odlučite za piletinu, najčešće odabrati prvo jelo koje se nalazi na jelovniku pod nazivom piletina. No na prvo mjesto restorani obično stavljaju jelo koje im donosi najveću zaradu, u ovom slučaju od piletine.

SKUPOĆA

Jela koja ne donose veliku zaradu, poput plate s morskim plodovima, jer sadrže skupe sastojke i zahtijevaju mnogo posla obično se u jelovniku nalaze negdje gdje se neće lako zamijeti ili, ako jelovnik ima puno stranica, tek na, primjerice, petoj stranici kako bi ga gost što kasnije i teže uočio.

SLIKE JELA

Ako je nešto izdvojeno u jelovniku i obilježeno na poseban način, gosti će vrlo često to i naručiti. Zbog toga mnogi jelovnici imaju jela u posebnim okvirima koja žele promovirati. Npr., pileća krilca koštaju malo, no restoran na njima zaradi puno, napominju na portalu Consumer World. I fotografije prodaju jela.

PONUDA

Posebne ponude i veliki obroci na kojima “štedite” veliki su aduti restorana. To se vidi na primjeru McDonald’sa. Dođete s namjerom da pojedete jedan hamburger, ali vas dočeka na ekranima ponuda s nekim dodatnim proizvodom po posebnoj cijeni. I tako potrošite i više nego što ste očekivali.

PORCIJE

Restorani često u ponudi imaju male i velike porcije, a razlika u cijeni je neznatna. Za koju se god opciju odlučili, restorani profitiraju. Ako se odlučite uzeti veliku porciju salate jer razlika u cijeni ionako nije velika, a hrane je više, restoran će staviti tek nekoliko listova salate više, čime će opravdati cijenu, a to je čista dobit.

SASTOJCI

Neki restorani za jela u jelovniku ne broje sve sastojke te ih sastave tako da svaki sastojak zvuči posebno. Veća je vjerojatnost da će se nešto prodati ako u jelovniku stoji, primjerice, da sir dolazi s posebne farme ili su gljive uzgojene organski. Mislit ćete da to možete jesti samo u tom restoranu, kažu s portala Consumer World.

Komentara 1

HO
hotfishlake
15:09 02.05.2011.

Jedan od savjeta portala Consumer World jest da ne naručite prvo jelo s jelovnika, nego da najprije dobro proučite ponudu i sastojke te naručite ono što vam najbolje odgovara opisom i cijenom! hahaha, genijalan savjet, jos mi to nikad nijee bilo palo na pamet!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije