Ove je godine u Hrvatskoj popijena rekordna količina kave, piva i vina - moglo se čuti među zaključcima druge po redu HoReCa konferencije, koja je održana u Opatiji ovog vikenda.
Na konferenciji, koja je okupila vodeće hrvatske distributere i proizvođače pića analizirani su trendovi i stanje u HORECA kanalu te je vođena rasprava o očekivanjima za sljedeću godinu.
Dobra turistička sezona, EURO2016 i porast kupovne moći
Svi sudionici konferencije složni su kako je 2016. godinu obilježila iznimno uspješna turistička sezona koja je rezultirala rekordnim potrošnjama u gotovo svim vrstama pića, dok su pivari istaknuli kako je zahvaljujući održavanju europskog nogometnog prvenstva ova godina bila rekordna i u pivarskoj industriji. Uz tradicionalno visoku potrošnju piva, Hrvati sve više postaju vinska nacija približavajući se tako trendovima u Italiji i Francuskoj, dok jedno od tradicionalnih obilježja hrvatskog identiteta – opušteno ispijanje kave postaje zarazno čak i među turistima, a trendovi pokazuju kontinuiran porast potrošnje i u tom segmentu.
Među zaključcima se moglo čuti kako je za zadovoljavajuće rezultate u protekloj godini zaslužno i povećanje kupovne moći domaćih potrošača te kako hrvatski brendovi među pićima i dalje vladaju regijom zbog čega je realnije očekivati učvršćivanje pozicija na istima, od probijanja na zasićena zapadnoeuropska tržišta.
Unatoč pozitivnim rezultatima, sudionici napominju kako su demografska kretanja, gdje se ponajprije misli na iseljavanje stanovništva te promjene koje će donijeti povećanje PDV-a u ugostiteljstvu, događaji koji će imati značajan utjecaj u narednim godinama te je istaknuto kako se naznake istih mogu osjetiti već danas.
Optimistične najave ekonomskih analitičara
U sklopu konferencije izlaganje je održao i glavni analitičar Addiko Banke Hrvoje Stojić, koji je naglasio kako „Hrvatsku u 2017. očekuje gospodarski rast na razini ove godine poduprt rastom investicija u turizmu, dobrom turističkom sezonom i povećanjem kupovne moći građana. Također, možemo očekivati i rast u broju zaposlenih od 2 posto, posebno u segmentu malog i srednjeg poduzetništva, koji su bili dominantni pokretači rasta posljednjih godina“, zaključio je Stojić istaknuvši kako je Horeca segment udvostručio broj zaposlenih od 2011. godine te je u istom razdoblju uvećao prihode za čak 70 posto.
Drugo po redu HoReCa konferencija održana je u organizaciji HoReCa Grupe, čije su članice četiri domaća distributera Apfel d.o.o. iz Makarske, Ba-com trgovine d.o.o. iz Splita, Bijelić Co d.o.o. iz Osijeka i Stridon promet d.o.o. iz Zagreba.
Srkanje kavetina i trabunjanje u prazno uz nerad to smo mi.