Vrhunske slastice

Iz najboljih belgijskih čokolaterija: Četiri čokoladice stoje čak 11,50 eura

01.06.2018.
u 08:17

Posjetili smo Marcolini, Mary Delluc, Neuhaus i Godivu za koje poznavatelji crne slastice tvrde da nadmašuju i Leonidasovu čokolateriju.

Ono što bismo od Belgijaca bez razmišljanja trebali naučiti jest kako se drži do vlastite tradicije. Odnosno tradicija. S osobitim se poštovanjem Belgijci odnose prema svojem pivu, podjednako kao i prema – čokoladi.

Koliko god bilo lokala s pivom, možda je podjednak broj i čokolaterija. No, posljednjih godina s malim pomakom. Iako je, primjerice, Leonidas i dalje veliki čokoladni brend s vrhunskim proizvodom koji je već navršio stotinu godina, svi će malo bolji poznavatelji tamnog slatkiša koji prema nekima ima i svojstva afrodizijaka označiti Pierrea Marcolinija kao danas najboljeg među belgijskim čokolaterima.

Temperatura kao u frižideru

Njegove je dućane u Bruxellesu lako pronaći, a najlakše je zaputiti se do Les Galeries Royales Saint-Hubert u Bruxellesu gdje je u Galerie de la Reine jedna Marcolinijeva čokolaterija u društvu s još nekoliko renomiranih proizvođača tradicionalne poslastice. Galerija je inače šoping-arkada slična galeriji Vittorio Emanuele II, odnosno mjesto za najluksuznije dućane. I, dakako, čokoladu.

Prvo što ćete osjetiti kada uđete u bilo koju vrhunsku belgijsku čokolateriju jest temperatura koja graniči s onom u frižideru. Samo tako će poslastice održati svježinu. Kuća vrhunske čokolade kako se još zove čokolaterija Pierre Marcolini, osnovana je 1995. godine, danas ima svoje dućane u nekima od najvećih svjetskih gradova poput Londona ili Pariza, a njihovi se proizvodi prodaju i u Japanu.

1/6

 

– Marcolini kupuje sirove mahune kakaovca od najboljih proizvođača te ih obrađuje u vlastitoj tvornici, zato su to tako iznimne čokolade, to je razlog zašto se danas Marcolinija drži najboljim proizvođačem čokolade u Belgiji – doznajemo u Marcolinijevu dućanu. Najskuplji su, kažu, ali jamče za novac uložen u njihove slatkiše Sve se kod Marcolinija radi ručno, godišnje se ogule tri tone limuna, očisti 15 tona badema. Jasno, koristi se vanilija s Madagaskara, iranska pistacija, lješnjaci iz Piedmonta.

Posebno je zanimljiv brend Mary Chocolatier, prvi je njihov dućan otvoren 1919. godine u Bruxellesu.

– Ponosni smo na našu čokolateriju jer je Mary Delluc bila prva žena čokolater u Belgiji, a uspjela je od čokolade napraviti luksuzan proizvod. I nije to samo po kvaliteti slatkiša nego i po ambalaži u koju se proizvod pakirao, uvijek se radi o vrhunskom dizajnu i materijalu. Zato je Mary od 1942. službeni opskrbljivač belgijskog dvora – kažu nam u Mary Chocolatier. Jasno je da je riječ o skupom proizvodu.

Za deset eura prodat će vam kod Marcolinija kutiju od osam slatkiša, kod Mary kutija od četiri slatkiša ukupne mase 50 grama 11,50 eura. Ako želite malo ozbiljnosti onda računate na 41 eura koliko kod Mary stoji selekcija najboljih njihovih slatkiša, slična količina Marcolinijevih čokoladnih delicija stoji 39 eura. Nikako ne bi bilo pošteno niti točno kada bismo izostavili Neuhaus jer već je prošlo 150 godina otkako je apotekar imena Jean Neuhaus počeo lijekove prekrivati čokoladom kako bi prikrio njihov neugodan okus. Shvatili su Jean i njegov sin Frédéric da im s čokoladom bolje ide, a jedinstvenu je vrijednost donio Jeanov unuk istog imena koji je stvorio – pralinu. Upravo ovdje u šoping-galeriji nedaleko od središta Bruxellesa prvi je otvoreni Neuhausov dućan koji smo posjetili.

Stvorili praline

– Dućan je otvoren od 1857. godine, a i dalje radi baš kao i na početku. Mi smo ipak stvorili praline uz koje smo patentirali i pakiranje za njih, ballotin. Koristimo vrhunske sastojke iz najpoznatijih svjetskih regija i to se ne mijena otkako čokolaterija postoji – kažu u Neuhasovu dućanu.

Godiva je danas svjetski čokoladni brend, njihove se čokolade mogu kupiti u više od stotinu svjetskih zemalja na više od 600 lokacija. Ništa čudno, marka postoji od 1926. godine.

– Ime nam doista potječe od Lady Godive, koja simbolizira ono što mi nastojimo ponuditi: hrabrost i inovativnost. Ovdje je, uostalom, nastao poznati čokoladni tartuf – kažu. Iako je tvrtka danas u vlasništvu turske prehrambene megakorporacije Yildiz Holding, nitko ne dvoji da je Godiva i dalje autentično i nepromijenjeno belgijska.

Ključne riječi

Komentara 1

AU
austrougarskigeneral
11:29 01.06.2018.

trebalo bi probati .kad odem u belgiju:)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije