Sasvim je izgledna zastrašujuća perspektiva koja predviđa kako će nakon godina poticaja za podizanje novih i obnovu zapuštenih vinograda uslijediti mjere poticanja krčenja vinograda. To je procjena stručnjaka koji se udružuju u naporima potrage za izlascima iz tek nadolazeće krize za naše vinare. Vikend su proveli kod naših vinara Koraka i Tomca u društvu uglednog singapurskog vinskog trgovca. Pojedini među stručnjacima već su rezervirali avionske karte za Singapur. Kreću na dvomjesečnu azijsku turneju s ciljem otvaranja novih tržišta za naša vina. Procjena je, naime, da će od svih svjetskih vinskih tržišta u ovoj godini rasti samo dalekoazijsko.
Promotivne snage udružene su na projektu “Fine Wine from Croatia”. Utemeljitelji projekta na uzbunu dižu hrvatske institucije u nastojanju da se objedine i usuglase hrvatske promotivne akcije. Kako se novac troši i kako bi se mogao trošiti vrlo smo dobro i u praksi spoznali pokušavajući svjetskim ekspertima približiti sliku o hrvatskim eno-gastro potencijalima. Proteklih godinu dana sustavno gradimo mrežu svjetskih eksperata. Jedno poznanstvo otvara nekoliko novih. Imamo sreću što su najbolji izdanci našeg vinarstva i gastronomije zaista atraktivni. Njima se i u kriznim okolnostima mogu znalci šarmirati. To što smo na globalnoj sceni nepoznati pretvaramo u prednost. Mi smo “tržišno osvježenje”.
“Hrvatsko je vinarstvo na prekretnici. Nastaviti istu proizvodnu, promotivnu i marketinšku politiku mnogim proizvođačima već ove godine neće omogućiti ni opstanak, o poslovnom napretku da i ne govorimo”.
Ovim rečenicama započinje pismo kojim se stručnjaci obraćaju ministarstvima i državnim institucijama. To je stav usuglašen s velikim i uglednim hrvatskim vinarima. Dramatična situacija ima svoju dobru stranu. Spremnost na zaokret i “direktnu usuglašenu akciju prerasta u nacionalni konsenzus. To je ujedno i ton kojim završava “pismo namjera” upravo upućeno državnim institucijama:
S optimalnim razvojnim planovima i iskoracima kasnimo i nemamo više ni trenutka vremena za oklijevanje. Predstavljamo akcijski plan koji uvažava dramatično stanje i nudi realne perspektive.
A to konkretno znači da se “Fine Wine from Croatia” pretvara u zajednički nacionalni brend za globalnu ofenzivu.
Novim vinogradima prijete poticaji za njihovo rušenje
Sasvim je izgledna zastrašujuća perspektiva koja predviđa kako će nakon godina poticaja za podizanje novih i obnovu zapuštenih vinograda uslijediti mjere poticanja krčenja vinograda.
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Cudi me ovaj komentar sluzbene strane, jer kada u dalmaciji nekog pitas nesto o vinu, ono je najbolje i najpoznatije na svijetu. Nije tako ni lose ali sa onim cijenama ne moze konkurirati francuskom ili talijanskom vinu.