Sjedi i vozi

Od metrolope do Novigrada bez pritiskanja kočnice

Renault Clio 1.6 E-Tech Esprit Alpine
Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
11.07.2024.
u 09:00

Na turističkoj patroli s Renaultom Cliom 1.6 E-Tech Esprit Alpine full hibridom

Kupaće gaće, natikače i ručnik u gepek i za – Novigrad. Sjedi i vozi. U novom Renault Cliju, najjačem modelu koji novac može kupiti, a koji u redizajnu pete generacije ponosno nosi oznaku legendarnog Alpinea, drugo ni ne treba. Vozač je maltene tu kao – suvozač! Sjedi i vozi.

Traženje ključa po punim džepovima levisica ili prepunoj „lujvutonki“ torbici? Ne, Clio vrata otvara sam. Mijenjanje brzina na putu prema Lučkom? Ne, Clio brzine mijenja sam. Tri su motora u hibridu, atmosferski benzinac 1.6 s četiri cilindra i 94 KS, elektromotor ima 49 KS te treći motor sa 20 KS, koji je također elektromotor i on je u – mjenjaču. I, motori, rade uigrano, vozač ne mora ništa misliti.

Treba li često odlaziti na benzinsku pumpu? Ma kakvi, potrošnja 4,6 litara (!) naše vožnje po A–1, Goranki, Ipsilonu Puli, Rovinju, i to jureći zavojima oko Limskog kanala. Na prijeđenih 1.700 kilometara, on je 700 odradio na struju. Rekli bismo, vozili smo se tih 700 kilometara „za dž“. Džabe. Nema kod babe, ali ima kod – Clija!

Što još ima? Prozore po kiši briše sam, svjetla pali sam, automatska „duga“ spušta i diže sam, prometne znakove čita sam, ručnu kočnicu diže sam, javlja ima li koga u mrtvom kutu. Usto, taj čak i – koči sam! I tu dolazimo do „sjedi i vozi samo papučicom gasa“. Jer, osim brzine D(rive), mjenjač ima i brzinu B(rake) u kojoj osjetno usporava, taman koliko treba, i tako puni bateriju. Dodaš gas, juri kao da si ga izbacio iz praćke, a pustiš gas, usporava kao da si ubacio u nižu brzinu.

Od Zagreba do Novigrada, mogao bi se doći, maltene, bez da vozač i jednom pritisne kočnicu! I sve je tako lijepo, mirno, sve dok se ne pojavi netko ispred Clija. Pa ga treba prestići. I tu ovaj mali gradski hibrid pokazuje pravu ćud. Kad vozač stisne metalnu papučicu gasa, sva tri motora se ujedine, električni pomažu benzinskom te unisono s ukupnim momentom 205 Nm, slijedi ugodan udarac u leđa, a Clio ubrzava kao da sutra ne postoji. Od 0 do 60 je za četiri sekunde. Brži je taj hibrid s baterijom u tim ubrzavanjima od većine motora s turbom.

I, eto te u Novigradu. Kupaće na plaži vozač treba obući sam. To Clio (zasad) ne radi... Ipak, i na to su mislili, na stražnjim sjedištima su zatamnjena stakla. S Cliom kupaču ne treba ni kabina za presvlačenje. Cijena? 28.200 eura + kupaće.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije