Alternativa

Unatoč krizi Hrvatice i dalje cijene i kupuju ekokozmetiku

ekologija
27.04.2010.
u 09:00

U Hrvatskoj, u kojoj je posljednjih godina trend hraniti se zdravo, nema službenih podataka o padu prodaje u tome sektoru.

Iako na hranu i u krizi većina građana troši najviše novca, mnogi su bili prisiljeni doslovce stegnuti remen. Izvješće Britanske agencije za hranu pokazalo je da su Britanci u 2009. zdravoj hrani okrenuli leđa. Pad prodaje od 40 posto mnoge je ekotvrtke natjerao da stave ključ u bravu. U Hrvatskoj, u kojoj je posljednjih godina trend hraniti se zdravo, nema službenih podataka o padu prodaje u tome sektoru, ali u pad u cijeloj maloprodaji od 16 posto uračunana je i ta vrsta hrane. Kako im ide u krizi provjerili smo u nekima od vodećih domaćih lanaca zdrave hrane.

– Tržište ekoproizvoda bilježilo je prije recesije dvoznamenkastu stopu rasta, koju je recesija usporila. Ljudi su u ovim vremenima počeli tražiti vrijednost za novac, a jedna od najvećih vrijednosti je kvaliteta proizvoda koji izravno utječu na zdravlje – ističe Žana Hinek, voditeljica lanca trgovina ekoproizvoda bio&bio.

I u Gardenu, mlađem, ali također popularnom lancu ekoproizvoda, zadovoljni su prodajom, iako, priznaju, kriza se osjeća.

– Imamo poslovni plan koji je realno postavljen, tako da nije bilo iznenađenja, i sigurni smo da bolja vremena donose i bolje rezultate – kaže Romina Ćibarić, voditeljica marketinga ekoprodavaonica Garden.

I u drogeriji DM također se mogu pohvaliti bogatim asortimanom zdrave hrane, i kako kažu, zadovoljni su prodajom. Zanimljivo je stoga da, unatoč dobrim rezultatima koje navode, svi ekolanci ipak pokušavaju akcijama privući kupce; karticama za lojalnost s popustom do 15 posto u nekoj od sljedećih kupnji, popuste na određene artikle i trajno nižu cijenu, primjerice sojina i rižina mlijeka, kojima je u nekim lancima cijena pala i za četiri kune, pa sada litra stoji 13,99 kuna umjesto donedavnih 17,99. Kupcima je, dakako, kvaliteta još na prvome mjestu, ali mnogi su, zbog smanjenja plaća ili gubitka posla, prisiljeni paziti na cijenu, pa im zdrava hrana, koja je skuplja od “obične”, jednostavno postaje luksuz. S druge pak strane, ekokozmetika je u recesiji doživjela procvat i jedna je od rijetkih koja bilježi stalni rast. Nove, obogaćene kolekcije, pa čak i make up s ekopotpisom tražena su roba i u svijetu i u nas. Najbolje to potvrđuju prodavaonice L’Occitane koje su nedavno lansirale kolekciju šminke, zatim francuska kuća Melvita koja svojim certifikatima privlači, ponajprije, kako kažu, mlade i urbane ljude svjesne brige o tijelu. Dobro ide i Lushu čiji su proizvodi neizostavni u mnogim kupaonicama.
– Većinu asortimana proizvodimo sami i uvijek pazimo na podrijetlo sastojaka, a na razne načine trudimo se pripomoći probuditi ekosvijest što većeg broja ljudi – kažu.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije