Akcija

Zeleni ponedjeljak na prvi dan ljeta

Hrana
Arhiva VL
22.06.2010.
u 14:00

Zeleni ponedjeljak je edukativna kampanja s ciljem dizanja svijesti građana o utjecaju prehrane na zdravlje i okoliš

Na prvi dan ljeta, 21. lipnja, na zagrebačkom Trgu bana Jelačića Prijatelji životinja dijeljenjem veganskih pita, sendviča, voća, muffina i drugih kolača poticali su građane da se pridruže kampanji Zeleni ponedjeljak, odnosno da barem jedan dan u tjednu, ponedjeljkom, jedu samo namirnice biljnoga podrijetla.

Iako je bio prvi dan ljeta, kiša i niske temperature ukazale su na klimatske promjene koje su nastale zbog ljudskog utjecaja na prirodu. Upravo kampanja Zeleni ponedjeljak potiče građane da promjenom svojih svakodnevnih prehrambenih navika utječu na smanjenje uništavanja okoliša, a time i klimatskih promjena.

Kako bi olakšali građanima pronalaženje proizvoda biljnoga podrijetla Prijatelji životinja izradili su on-line vodič koji nudi detaljne informacije o veganskim proizvodima u Hrvatskoj. Vege vodič nalazi se na www.prijatelji-zivotinja.hr kao i na www.zeleni-ponedjeljak.com gdje se građani mogu i upisati za redovito primanje recepata. Sadrži informacije o točnim nazivima proizvoda, njihovoj okvirnoj cijeni i mjestima na kojima se mogu nabaviti, pa se tako u njemu mogu naći razna biljna mlijeka, sirevi, salame, kobasice, namazi, slatkiši i mnogi drugi proizvodi.

U Europskom parlamentu upravo je u procesu stupanja na snagu novoizglasani amandman koji prvi put daje pravnu definiciju i zaštitu izraza ‘vegetarijansko’ i ‘vegansko’. Ovaj amandman jamči da proizvodi koji se deklariraju kao ‘vegetarijanski’ ne uključuju proizvode dobivene od bilo kojih životinja pa tako ni od riba, a oni s deklaracijom ‘veganski’ niti bilo kakve namirnice životinjskoga podrijetla poput mlijeka, jaja i meda.

Ovim amandmanom će pojmovi poput semivegetarijanstva biti isključeni, što će uvesti reda u označavanju proizvoda i razumijevanju vegetarijanske prehrane. U Hrvatskoj već postoji V-oznaka (V-label) koja je u skladu sa spomenutim amandmanom i jamči tvrtkama i potrošačima pouzdanost informacija o sastavu proizvoda. Više informacija na www.v-label.info.

Zeleni ponedjeljak je edukativna kampanja s ciljem dizanja svijesti građana o utjecaju prehrane na zdravlje i okoliš. U kampanju će se uključiti i razne tvrtke koje će svoje zaposlenike poticati da ponedjeljkom jedu namirnice biljnoga podrijetla.

Prva tvrtka koja se sa svim svojim zaposlenicima na taj način priključila kampanji je Lush svježa rukom rađena kozmetika. Kao glavni razlog priključivanja kampanji navode utjecaj mesne industrije na globalno zatopljenje koji je veći od cijeloga svjetskog prometa, no svjesni su i zdravstvenih prednosti veganske prehrane. Stoga su na pikniku sudjelovali i neki od djelatnika te ekološki osviještene tvrtke.

Kako se zbog nevremena umjesto najavljenog piknika održalo dijeljenje veganskih jela i kolača, najavljeni piknik održat će se naknadno.

Ključne riječi

Komentara 1

LU
lulu
15:37 22.06.2010.

o ne

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije