Iako nas izbjeglička kriza vraća u realnost u kojoj su granice između zemalja još uvijek vrlo postojane, upravo mogućnost da se nadiđu granice i ponude sadržaji i tehnologije koje će biti globalno primjenjive polazište je za poslovnu konkurentnost. Na tom tragu su poruke svjetski poznatog govornika Fredrika Häréna, Šveđanina sa singapurskom adresom.
– 21. stoljeće nije stoljeće nacija, nego stoljeće globalizacije. Onaj tko tako razmišlja pobjeđivat će sljedećih 10-20 godina. Živimo u vrlo zanimljivim vremenima i usred velikih promjena. Stvari koje su prije bile nemoguće danas postaju moguće. Već 20 godina bavim se promocijom poslovne kreativnosti i mogu reći da je digitalna revolucija dugo već aktualna tema u poslovnom svijetu, no sada se to konačno i događa – poručio je Fredrik Härén u nadahnutom predavanju "Svijet brzih promjena" na poslovno-tehnološkoj Combis konferenciji u Šibeniku.
Što može ponuditi hrvatska tvrtka?
Härén je na svom prvom gostovanju u Hrvatskoj govorio je o promjenama koje se događaju u svijetu te savjetovao sudionicima Combis konferencije da budu što više fokusirani na kreativno razmišljanje i razmišljanje izvan granica.
– Da sam hrvatski poduzetnik, ne bih razmišljao na način ''Kako moja hrvatska tvrtka može promijeniti svijet'.' Pitao bih se: ''Kako moja tvrtka može pomoći svijetu da postane bolji?'' Fokus treba biti stavljen na rješenja, a ne na zemljopisnu lokaciju. Poslovni svijet ne zanima odakle dolazite – njega zanima ono što mu nudite. Pobjednici današnjice i sutrašnjice bit će ljudi, odnosno tvrtke koje su sposobne misliti izvan granica. Ako u Hrvatskoj ima dosta takvih ljudi – to je dobro za Hrvatsku. Mislim da se na takvo razmišljanje prije može naići kod ljudi iz manjih zemalja, jer velike zemlje imaju i veće tržište unutar vlastitih granica te nemaju toliku potrebu misliti na spomenut način – ocijenio je Härén koji je to potkrijepio i primjerom švedskog kulinarskog nacionalnog tima koji redovito osvaja medalje na kulinarskim olimpijadama baš zato što uzimaju najbolje iz najpoznatijih kulinarskih nacija i potom nude svoje originalne kombinacije.
Čitamo više, nego ikad prije, ali ne knjige nego – Facebook
Kao čest putnik i gost brojnih aerodroma po svijetu Šveđanin ističe da je malo zabrinut što više po čekaonicama ne vidi ljude kako čitaju novine, nego 9 od 10 ljudi danas umjesto papira zuri u svoje mobitele.
– Sve što smo radili na papiru, novine, novac, slike, sve je otišlo u digitalno. Osim notesa za bilješke i WC papira. Sljedeća generacija preskočit će bilježnicu, upotrebljavat će Evernote i digitalne servise. Knjiga je mrtva i to je loše jer ljudi knjigu zamjenjuju Candy Crushom. Ljudi čitaju više nego ikad prije, ali čitaju Facebook objave i gledaju video. Prije smo postajali pametniji jer smo pročitali neku dobru knjigu. Ne mislim da su ljudi bolji jer igraju Candy Crush. No, vjerujem da će u sljedećoj fazi doći pametnije igre iz kojih ćemo moći nešto više naučiti.
Djelić originalnosti
Goran Car, direktor strateškog područja za integrirana IT rješenja i usluge u Combisu, istaknuo je kako digitalno doba zahtijeva da se promijene svi bez iznimke.
– Digitalizacija nije samo upotreba interneta i mobilnih aplikacija, ona mijenja način rada i proizvodnje, potrebna radna mjesta, uspješne poslovne modele, proizvode koje tržište želi. Danas se društvo mijenja bez zaustavljanja. Stalno stižu nove tehnologije i novi poslovni modeli, a to donosi disruptivne promjene u industriji. Teško je planirati gdje ćete biti danas, a kamoli za dvije-tri ili čak pet godina. Hrvatska je još i malo tržište pa moramo stvarati dodanu vrijednost i izvoziti. Svjedoci smo trenda da nam sve više mladih odlazi iz zemlje, a velik broj tvrtki radi kao najamna snaga. Outsourcing strancima može biti primamljiv, ali zapravo time ne stvaramo dodatnu vrijednost, nego vrijednost odlazi izvan zemlje. Time postajemo zemlja tek nogometa i turizma. Zato smatramo da je budućnost u vlastitim rješenjima, s ''twist of lemon'' – djelićem originalnosti koja nas čini zanimljivim i kompetitivnim", rekao je Car i predstavio Combisov program internog startupa – neostartup.
– Neostartup, kako smo mi nazvali model internih startupova, upotrebljava postojeće resurse i znanja Combisa, ali timu koji je unutar startupa istodobno daje slobodu u izradi i generiranju novih rješenja koja sutra mogu postati relevantan produkt", dodaje Car.
Na taj način Combis omogućuje svojim zaposlenicima da se unutar svog radnog vremena mogu baviti i drugim idejama i rješenjima izvan svog osnovnog zadataka.
Sponzorirani članak