EKSKLUZIVNI INtERVJU Victoriya Boklag:

Telemach Hrvatska će u fiksnu i 5G mrežu uložiti 230 milijuna eura u pet godina

Foto: United Grupa
1/2
17.11.2020.
u 08:53

Victoriya Boklag ističe da Telemach ulazi na tržište fiksne telefonije, a namjeravaju ponuditi i OTT usluge, odnosno usluge koje se gledaju putem interneta. Smatraju da te usluge nisu obuhvaćene postojećom zabranom

S Victoriyom Boklag, glavnom izvršnom direktoricom United Grupe, razgovarali smo o planovima razvoja i ulaganja Telemach Hrvatska, mobilnog operatora koji još uvijek nudi usluge pod brendom Tele2.

Promijenili ste naziv u Telemach. Kada će početi rebrendiranje?

Ne bi trebalo biti iznenađenje što smo odlučili predstaviti naziv Telemach na hrvatskom tržištu. Riječ je o dobro poznatom brendu koji vrlo uspješno koristimo u brojnim drugim državama. Novo ime Telemach Hrvatska ujedno je prilika za najavu mnogo pozitivnih promjena koje uvodimo predstavljajući našu strategiju za Hrvatsku. A temelji se na tri stupa: visokokvalitetna fiksna i mobilna mreža, pružanje izuzetnog korisničkog iskustva i ponuda najveće vrijednosti za novac našim korisnicima. U prvoj polovici 2021. upoznat ćete se ne samo s novim vizualnim identitetom nego i elementima strategije usporedno s našim ulaganjima.

 

Najavili ste ulaganja i ulazak na tržište fiksne ponude u Hrvatskoj. Kako planirate osvojiti taj segment i u kojem roku?

Ulagat ćemo u sve stupove naše strategije s ciljem pružanja vrhunskog korisničkog iskustva, a korištenje visokokvalitetnih mreža prioritet je na našem popisu. Ulaganje do 230 milijuna eura u infrastrukturu mobilne i fiksne telefonije odvijat će se tijekom pet godina i temelj je svega što radimo u Hrvatskoj. Uložit ćemo više novca u mobilnu telefoniju, a istodobno ćemo uvesti najmoderniju optičku mrežu, na razini one koja je dostupna u cijelom EU. Time ćemo kućanstvima i poduzećima pružiti ultrabrzi širokopojasni pristup internetu brzine do 10 gigabita. Naš je početni plan omogućiti superbrzi internet u najmanje 40 posto države. Želimo biti predvodnici digitalizacije Hrvatske.

Jeste li razmišljali o kupnji Optime? Kažete da ćete ulagati u optiku; hoćete li izgraditi vlastitu mrežu?

Nadam se da razumijete da naša poslovna politika podrazumijeva da ne komentiramo tržišne glasine i nagađanja. Dakle, ne mogu ništa reći o Optimi. Što se tiče izgradnje vlastite mreže – da, izgradit ćemo je. Bit će najmodernija i najbrža mreža u Hrvatskoj.

Foto: United Grupa

Hoćete li pružati usluge televizije i, slijedom toga, nuditi pakete usluga korisnicima?

Naša je vizija transformirati Telemach Hrvatska iz operatora fokusiranog na jedan segment u potpuno konvergiranu telekom tvrtku koja nudi cijeli niz telekomunikacijskih usluga na osnovi vlastite infrastrukture. Televizija je zasigurno dio šire telekomunikacijske ponude, posebno s obzirom na to da su televizija i proizvodnja sadržaja srž poslovanja United Grupe. Kao jedna od najvećih medijskih kuća u jugoistočnoj Europi emitiramo više od 30 kanala i proizvodimo više od 20.000 sati originalnog sadržaja svake godine.

 

Zbog Zakona o elektroničkim medijima Telemach Hrvatska trenutačno ne smije pružati usluge prijenosa audiovizualnog programa. No očekujemo da će zakon uskoro biti izmijenjen i usklađen s praksom u drugim državama članicama EU, što znači da ćemo moći ponuditi te usluge u bliskoj budućnosti. Također, u Hrvatskoj namjeravamo ponuditi OTT usluge, odnosno usluge koje se gledaju putem interneta. Smatramo da te usluge nisu obuhvaćene postojećom zabranom.

U Hrvatskoj je Tele2 bio treći mobilni operater, takozvani izazivač; hoćete li nastaviti misiju pružanja „jeftinijih“ usluga?

Smatramo da je Tele2 sjajno odradio posao kao treći operator na hrvatskom tržištu. Naša strategija za mobilnu telefoniju tvrtke Telemach Hrvatska temelji se na pružanju najveće vrijednosti za novac, pregršt podatkovnog prometa, poziva i SMS-ova, a sve u kombinaciji s mrežom vrhunske kvalitete i vrhunskim korisničkim iskustvom. Ukratko, naša je ideja korisniku omogućiti izvrsnu mrežu, sjajnu korisničku podršku, pri čemu korisnik može slobodno koristiti sve telekomunikacijske usluge a da ga ne šokira račun na kraju mjeseca. 

5G mreža trenutačno je u središtu pozornosti. Što planirate u tom pogledu?

Telemach Hrvatska igra vrlo aktivnu ulogu u uvođenju 5G mreže u Hrvatskoj. Kao što znate, cilj nam je potpuno modernizirati mrežu kako bismo postigli superbrzi internet i pružili pravo 5G iskustvo. Ulaganja u 5G mrežu važan su dio paketa ulaganja koji smo najavili. Ističem da se obvezujemo igrati ključnu ulogu u oblikovanju hrvatske digitalne budućnosti, a 5G je važan dio toga.

 

Tele2 je radio na 4G mreži u partnerstvu s tvrtkom Huawei. Hoćete li nastaviti tu suradnju?

Koristimo opremu i proizvode raznih vodećih proizvođača telekomunikacijske opreme. United Grupa zalaže se za kontinuirana ulaganja u proširenje mrežnog kapaciteta, brzina, pokrivenosti i cjelokupne kvalitete. Što se tiče Hrvatske, sada smo u procesu odabira partnera za mobilnu opremu s kojim ćemo realizirati naš ozbiljan petogodišnji program ulaganja. Želim naglasiti da United Grupa uvijek postupa u skladu s lokalnim propisima na svakom tržištu na kojem posluje. To uključuje sve propise koji se odnose na dobavljače koje smijemo koristiti. Hrvatska u tome zasigurno nije iznimka. Sasvim smo usklađeni s propisima, a tako ćemo i nastaviti. 

Što smatrate najvećim izazovima s kojima ćete se suočiti?

Za Telemach Hrvatska postavili smo ambiciozne ciljeve transformacije iz operatora fokusiranog na jedan segment u potpuno konvergiranu tvrtku za telekomunikacije koja pruža vrhunske usluge. Nakon početnih planova i investicijske obveze slijedi provedba, što je uvijek izazovno. Kako evoluiramo od igrača u mobilnoj telefoniji do potpuno konvergiranog telekomunikacijskog poslovanja, važno je pomoći korisnicima i zaposlenicima da i oni naprave taj prijelaz. Uvjerena sam da ćemo u tome uspjeti. Ambiciozni smo i samopouzdani te imamo mnogo ideja kako u tvrtki Telemach Hrvatska tako i u cijeloj United Grupi.

 

Vlasnik ste Nove TV i N1 televizije, imate li planove za njihov rad?

Jako smo zadovoljni uspjehom oba kanala te ne vidimo razlog za promjenu postojećeg ustroja prema kojem oni funkcioniraju potpuno neovisno. S Novom TV marljivo radimo na tome da zadržimo poziciju jedne od najboljih komercijalnih TV kuća u zemlji, a s N1 poziciju kanala s najvećom gledanošću pretplatničke televizije (Pay TV) i najboljim izvorom vijesti u zemlji. Nešto što zasigurno možete očekivati je još više novog i visokokvalitetnog sadržaja.

Komentara 21

Avatar matezanki13
matezanki13
10:51 17.11.2020.

smanjili pokućni sa 1tb na 200 gb, ruganje sa pretplatnicima

JU
jurajuric120
10:37 17.11.2020.

230 milja je sića za ozbiljno ulaganje u optiku i 5g. to je jedva dovoljno za pokrivanje visoko urbaniziranih sredina. po priči to je i istina. 40% stanovništva u urbanoj sredini omogućiti pristup, a gdje je slabija gustoća naseljenosti, to ih ne zanima. zakon je potrebno provesti na način dok se izdaje koncesija da se koncesijom ravnomjerno ulaganjima obuhvaća cijeli teritorij RH.

Avatar babinjak1984
babinjak1984
09:09 17.11.2020.

Kod mene je u Zagrebu njihov mobilni signal jako loš.Davno sam ih se na jedvite jade uspio riješiti.A to o ulaganjima pokazat će vrijeme.Papir sve trpi.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije