Hrvatska vlada najavila je ambiciozne projekte modernizacije Hrvatskih željeznica te niz poboljšanja u cestovnom i zračnom prometu. Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je ključne planove i projekte koji će značajno unaprijediti prometnu infrastrukturu u zemlji.
Butković je za HRT najavio da će, unatoč nemogućnosti potpuno izbjegavanja gužvi tijekom vrhunca turističke sezone, biti uveden treći trak na najopterećenijim dionicama autocesta. "Pripremamo treću traku prema Karlovcu i Bosiljevu te na Zagrebačkoj obilaznici. Dokumentacija i građevinske dozvole trebale bi biti spremne za realizaciju kroz godinu do godinu i pol," rekao je ministar.
Dodao je kako će novi sustav naplate cestarina, koji kasni zbog COVID krize, omogućiti prolazak do 3000 vozila u jednom satu na ulazu ili izlazu s autoceste. Hrvatske autoceste (HAC) osigurale su 100 milijuna eura iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti za ovaj projekt, koji bi trebao biti dovršen do 2026. godine.
VEZANI ČLANCI:
Među cestovnim projektima spomenuta je i nova cijev tunela Učka. Na pitanje o stanju željezničkog prometa, Butković je istaknuo kako je sada došlo vrijeme za modernizaciju željeznice. "Ulažemo preko milijardu i pol eura u željezničku infrastrukturu, dijelom iz europskih fondova, dijelom iz zajma Europske investicijske banke. Radovi na obnovi lokalnih i regionalnih pruga već se izvode," kazao je ministar, spomenuvši završene dionice poput pruga Zaprešić - Zabok i Vinkovci - Vukovar.
Butković je naglasio važnost provedbe ovih velikih projekata, posebno dionice Dugo Selo - Križevci, koja se očekuje da će biti završena sljedeće godine. "Proračunske uštede neće omesti ove projekte. Financijska dinamika je prilagođena mogućnostima, a mnogo se financira iz europskih sredstava," dodao je ministar.
U idućih deset godina, najveća ulaganja iz europskih fondova bit će usmjerena u željeznicu, s planiranih preko četiri milijarde eura. Što se tiče cesta, prioritet će imati brze ceste oko Splita, spoj Požege na autocestu, obilaznica Vukovara te završetak brzih cesta do Virovitice i Koprivnice. "Autocestovna infrastruktura je uglavnom već izgrađena. Koridor 5C bit će dovršen početkom sljedeće godine, a jedini preostali dijelovi su Jadransko-Jonski koridor i dionica Križišće - Žuta Lokva, odnosno Ploče-Dubrovnik," zaključio je Butković za HRT.
>>> Ovo su najduži mostovi u Hrvatskoj: Jedan je godinama vodio 'u nigdje', a drugi je naš najveći ponos
laže ko pas. nisu gužve od jučer. nije hdz na vlasti od jučer.