Što je novac, kako funkcioniraju banke, što su debitne kartice, odakle Hrvatskoj valuti naziv kuna, što je to bitcoin- pojmovi su to s kojima su se jučer suočili učenici Osnovne škole Grgura Karlovčana iz Đurđevca, učenici Osnovne škole Đuro Ester iz Koprivnice, te učenici Osnovne škole Ivan Lacković Croata iz Kalinovca koji su se svojim esejskog radovima izborili za drugi krug Večernjakova projekta Male akademije financija, koji se provodi u suradnji s Udrugom društva za upravljanje mirovinskim fondovima i Ekonomskim fakultetom u Zagrebu, a sve kako bi se u školama potakla financijska pismenost koja između ostalog od sljedeće školske godine u gradivo ulazi kao međupredmetni sadržaj.
Priprema za novi zadatak
Štoviše, učenici Osnovne škole Grgura Karlovčana jedini su osnovnoškolci od ukupno osamdeset osnovnih škola prijavljenih na Večernjakov natječaj, koji su u drugi krug prošli u obje kategorijeonoj koja obuhvaća učenike petih i šestih razreda i drugoj kategoriji koja obuhvaća učenike sedmih i osmih razreda.
Jučer su im edukaciju o važnosti financijske pismenosti održale docentice Ekonomskog fakulteta - Andrea Lučić i Dajana Barbić. Svi učenici koji su se prijavili na natječaj i sudjelovali u radionicama sada se pripremaju za novi zadatak- kreativnim radovima morat će pokazati zašto je važno štedjeti i tako se izboriti za glavnu nagradu - petnaest tisuća kuna za školu i tablete za svakog učenika koji je sudjelovao u projektu.
Važno je imati financijske ciljeve
- Potrebe su kada nam stvarno nešto treba, a želje nam nisu nužne. U kupovini ne odlučujemo na jednaki način o potrebama i željama. Može nam se dogoditi da nemamo dovoljan osjećaj što nam je uistinu potrebno - kazala je tako Izidora, učenica 7.a razreda Osnovne škole Đuro Ester naglašavajući da je u životu važno imati financijske ciljeve koje je mogućeostvariti i znati jasno koji su nam ciljevi važniji, zato kaže, štedimo.
Svijet bez novca bio bi znatno bolji
- Teško je štedjeti, jer na primjer, ako vidim nešto što si želim kupiti, a zapravo štedim za nešto drugo, onda mi bude teško, ali ne posustanem. Nastavim štedjeti - kazao je tako Dino, učenik 7.a Osnovne škole Đuro Ester. Da proračun nije dobro “voditi” u glavi, već ga isključivo zapisivati poručio je učenik Fabijan, poručujući da samo tako možemo naučiti upravljati novcem. A na pitanje što je novac Fabijan je odgovorio poput već dobro educiranog ekonomista - sredstvo kojim plaćamo neko drugo dobro, a kojem smo mi označili vrijednost. A kako bi izgledao svijet bez novca?
Dominik iz 8.c Osnovne škole Grgura Karlovčana odmah je odgovorio da bi svijet bez novca bio znatno bolji, a njegov prijatelj Tomislav uvjeren je da bi svijet bez novca bio svijet u kojem onda nitko ne bi trebao raditi. A zašto Štedimo najbolje je ipak objasnio Dino iz Osnovne škole Đuro Ester u Koprivnici. Kaže, Štedimo da postignemo svoje ciljeve, da si priuštimo neku želju, i da u konačnici izbjegnemo crne dane.
Dijete je 3 godine stedjelo za bicikl.Kao u Albaniji za vrijeme Envera Hodje.