HŽ Infrastruktura potvrdila je kašnjenje radova rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici željezničke pruge Dugo Selo - Križevci, izrazivši nadu da će izvedbeni konzorcij što prije prevladati svoje probleme i pojačati angažman na projektu.
"Smatramo kako konzorcij nužno mora uložiti dodatne napore i mobilizirati sve raspoložive mehanizme kako bi otklonio interne probleme i značajno intenzivirao svoj angažman na projektu. Svako kašnjenje radova izvođač radova je dužan nadoknaditi o svom trošku. Ukoliko se kašnjenje ne nadoknadi, ugovorom je regulirana i ugovorna kazna odnosno novčana naknada koje je izvođač radova dužan isplatiti investitoru zbog probijanja roka građenja", stoji u odgovoru HŽ Infrastrukture na upit Hine.
Radovi na pruzi su počeli u srpnju prošle godine, a ugovor o izvođenju radova HŽ Infrastruktura potpisala je s domaćim konzorcijem ponuditelja koji čine DIV, Dalekovod i Zagreb-Montaža, dok je ugovor o nadzoru sklopljen sa zajednicom ponuditelja u sastavu SGS Adriatica i Investinženjering.
Kako se doznaje, konkretno se radi o kašnjenju u ispunjenju aktivnosti podizvođača, tvrtke Hidroelektra Niskogradnja.
Kako napominju iz HŽ Infrastrukture, osim ugovorne kazne u slučaju probijanja rokova građenja, investitor ima mogućnost raskida ugovora prije dovršetka radova te se u tom slučaju izvođaču naplaćuje garancija kojom se obvezao da će posao biti dobro izvršen.
"HŽ Infrastruktura kao naručitelj radova i investitor poduzima sve potrebne korake kako bi se prevladale poteškoće na projektu. Nadamo se kako će konzorcij u što skorijem roku stabilizirati svoje poslovanje te da će se radovi uspješno nastaviti i privesti kraju. Ukoliko se kašnjenja nastave, a konzorcij ne pokaže namjeru da dovrši posao, HŽ Infrastruktura će biti prisiljena aktivirati ugovorom definirane mehanizme", upozoravaju iz kompanije.
Radovi na dionici duljine 38,2 kilometra uključuju rekonstrukciju šest i gradnju sedam novih mostova, 11 nadvožnjaka i jednog podvožnjaka, kao i 20 kilometara zida za zaštitu od buke. Modernizacijom bi se brzina vlakova trebala podići na 160 kilometara na sat, a vrijeme vožnje između Dugog Sela i Križevaca skratiti za 30 posto, odnosno deset minuta.
Vrijednost projekta modernizacije pruge Dugo Selo-Križevci, ukupne vrijednosti 1,5 milijardi kuna, s 85 posto iznosa se financira iz EU fondova, a pruga bi u punom pogonu trebala biti u veljači 2020. godine.
"Ovaj strateški projekt sufinanciran je sredstvima EU i želimo naglasiti kako probijanje roka dovršetka građenja ne ugrožava povlačenje sredstava iz EU fondova. Projekt Dugo Selo - Križevci financira se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija u kojem je financiranje omogućeno do 2023. godine", navode iz HŽ Infrastrukture.
Ako je osiguran novac a jeste što sad šteka ? Zasučite rukave !