Dvije trećine maturanata iz Sisačko-moslavačke županije i polovica učenika završnih razreda srednjih škola iz Grada Zagreba smatra da su potresi negativno utjecali na njihove živote. Štoviše 31,7 posto maturanata iz Sisačko-moslavačke županije reklo je da su potresi izrazito negativno utjecali na osjećaj sigurnosti u školi, a za te je učenike ujedno izraženiji negativan utjecaj potresa i na osjećaj sigurnosti kod kuće.
Riječ je o rezultatima istraživanja koje je proveo Institut za društvena istraživanja u Zagrebu u kojem su sudjelovali učenici i zaposlenici 52 osnovne i srednje škole u Sisačko-moslavačkoj, Zagrebačkoj županiji i Gradu Zagrebu. Istraživanjem je obuhvaćeno 5329 učenika iz tri generacije – učenici VI. i VIII. razreda osnovne škole i učenici završnih razreda srednjih škola te 1445 učitelja i nastavnika.
Što se tiče zagrebačkih učenika, njih pak 28,8 posto iskazuje da su potresi izrazito negativno utjecali na osjećaj sigurnosti u školi, dok su u istraživanju učenici Sisačko-moslavačke županije jasno dali do znanja da više strahuju od potresa nego od COVID-a.
– Prikazani rezultati upućuju na to da se ne smije zanemariti negativan utjecaj koji su potresi imali i dalje imaju na živote velikog broja učenika i zaposlenih u školama. Zanemarivanje ovog pitanja društveno je izrazito neodgovorno i može imati znatne posljedice na pojedince, lokalne zajednice i društvo u cjelini. Potrebno je osigurati sustavne programe podrške i obogaćivanja. Posebno se to odnosi na pružanje podrške radu školama u Sisačko-moslavačkoj županiji i Gradu Zagrebu te osiguranja psihosocijalne potpore djeci, mladima i zaposlenima u vrtićima – poručili su Boris Jokić i Zrinka Ristić Dedić uime istraživačkog tima.
U samom istraživanju 6,1 posto maturanata Sisačko-moslavačke županije kazalo je da je stan/kuća u kojoj su živjeli nakon potresa imao izrazito jaka oštećenja ili je srušen pa su se morali iseliti, dok je takvih u Zagrebu 1,3 posto, a u Zagrebačkoj županiji 1,8 posto učenika.
>> Pogledajte i ovaj video - Državni tajnik objasnio cilj nacionalnih ispita: Oni neće utjecati na konačnu ocjenu učenika