VELIKO PRIZNANJE

Rimac i Hrvatska postali dio prestižnog konzorcija u kojem se vrti golem novac: Donosimo detalje

Zagreb: Mate Rimac predstavio novi električni bicikl Greyp G6
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
1/3
29.01.2021.
u 06:29

Očekuje se da će europski projekt otvoriti prostor za još 9 milijardi eura privatnih investicija, dakle gotovo tri puta više od uloženog javnog novca

Prekjučer kasno popodne stigla je cjelovita informacija o dodjeli europskih potpora vrijednih čak 2,9 milijardi eura za projekt European Battery Innovation, EuBatin. Taj projekt nadograđuje prvi Important Project of Common European Interest, IPCEI, odnosno projekt od zajedničkog europskog interesa koji je Europska komisija odobrila u prosincu 2019. godine. EuBatin su uz Hrvatsku zajedno pripremile Austrija, Belgija, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Italija, Poljska, Slovačka, Španjolska i Švedska, a provedba projekta trajat će do 2028. godine. Kako se navodi u priopćenju, očekuje se da ovaj projekt otvori prostor za još oko devet milijardi eura privatnih investicija, dakle gotovo tri puta više od javnog novca uloženog u ovaj projekt.

Hrvatska jedna od 12

A osim što je već dovoljno zanimljivo da je i Hrvatska jedna od 12 zemalja članica koje potpisuju projekt, posebno je važno što na popisu 42 izravna sudionika iz zemalja članica koji će u njemu sudjelovati nalazimo i jednu našu kompaniju. Rimac Automobili u grupi su tvrtki koje će se baviti razvojem baterijskih sustava. Ostale tri grupe u projektu bave se sirovim i naprednim materijalima, baterijskim ćelijama te recikliranjem i održivošću.

Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Iz priopćenja naše Vlade i European Battery Aliiancea, organizacije pod čijim se okriljem odvija ovaj projekt, ne precizira se koja će konkretno biti uloga Rimac Automobila. European Battery Alliance pokrenuo je u listopadu 2017. potpredsjednik Europske Komisije Maroš Šefčovič. Namjera je da se kroz njega svim Europljanima omogući sigurniji promet, čišća vozila te tehnološka rješenja bolje održivosti. I to se treba postići stvaranjem kompetitivnog i održivog lanca vrijednost za proizvodnju baterija za automobile. To bi tržište imalo vrijednost 250 milijardi eura do 2025. U EK smatraju kako su kompetitivni i održivi proizvodni kapaciteti ostvarivi zbog znanja koje u Europi postoji, financijske snage te pristupa koji uključuje više industrija.

– Cilj integriranog projekta razvoj je novih tehnologija u području baterija, a Rimac Automobili sudjeluju u radnom paketu koji se tiče razvoja baterijskih sustava. Provodit ćemo tri istraživačko-razvojna projekta u cilju razvoja tri nova proizvoda baterijskih sustava za autoindustriju. Dio projekta čini i primjena inovacija procesa u probnoj proizvodnji, uključujući automatizaciju, digitalizaciju i primjenu metoda Industrije 4.0 koji su potrebni za realizaciju projekata istraživanja i razvoja, kao i naknadnih aktivnosti u smislu ispitivanja, izrade prototipa i njihove tehničke verifikacije prije same proizvodnje. Očekuje se da će sudjelovanje u europskom lancu vrijednosti baterija omogućiti daljnju optimizaciju procesa tvrtke kako bi dodalo vrijednost njezinim krajnjim proizvodima. Također, ne manje važna korist ovog projekta bila bi razmjena znanja među industrijskim partnerima duž lanca vrijednosti, što će donijeti pozitivan zamah zajedničkim istraživačkim i razvojnim aktivnostima i budućim aktivnostima – rekla nam je Antonija Mršić Radas, koja je u Rimac Automobilima voditeljica odjela EU financiranja i odnosa s javnim institucijama. Ističe kako Rimac Automobili imaju vrlo jaku poziciju u razvoju i proizvodnji najzahtjevnijih i tehnološki najizazovnijih baterijskih sustava.

– Doprinos tvrtke Rimac automobili u ovom lancu vrijednosti popunjavanje je tehnološke praznine u segmentu baterijskih sustava, posebno primijenjenoj na industriju električnih vozila, koju tržište trenutačno ne primjenjuje zbog rizične prirode novih tehnologija i dugotrajnog procesa od koncepta do tržišne primjene. Stoga će projekt pridonijeti uspjehu u održavanju učinkovite tržišne strukture jačanjem kapaciteta Rimac Automobila kao ključnog segmenta u europskom i hrvatskom gospodarstvu – rekla je Mršić Radas. Kako kaže, do formalnog potpisivanja ugovora o dodjeli potpore s nadležnim institucijama nije u mogućnosti komunicirati koliki bi bio iznos koji bi tvrtka dobila jer se i datum potpisivanja još čeka. Može se očekivati da će projekt tražiti uključivanje i drugih čimbenika, iz znanstvene zajednice ili gospodarstva.

Uključivanje znanstvenika

– Pri provedbi projekta tvrtka će imati povećanu potrebu za uslugama i materijalima, što će rezultirati neizravnim uključivanjem dobavljača u projekt. Jedna je od projektnih aktivnosti i uključivanje znanstvene zajednice radi jačanja baze znanja o tehnologijama vezanim uz baterije. Također, planiramo organizirati radionice i predavanja za studente u suradnji s fakultetima, financirati doktorske studije te izraditi prijedloge novih obrazovnih programa kako bismo i formalno obrazovali kadrove za razvoj ove industrije. Jedna je od aktivnosti na projektu i osnivanje inkubatora za start-upove što će pružiti lakši pristup mladim tehnološkim tvrtkama ekosustavu baterija – kaže Antonija Mršić Radas.

Za projekt zapošljavaju još 340 djelatnika

Mate Rimac, osnivač i direktor Rimac automobila, istakao je prilikom objave ulaska u projekt razvojni put svoje tvrtke koja se sada i u ovom projektu nalazi rame uz rame s nekima od najvećih imena svjetske autoindustrije. – Mi smo ponosni što sudjelujemo u ovako važnom i opsežnom projektu uz velika imenima industrije te što Hrvatsku stavljamo na mapu automobilske i baterijske industrije. U samo 10 godina stvorili smo gotovo 1000 radnih mjesta u Hrvatskoj – za razvoj i proizvodnju električnih automobila i baterijskih sustava – rekao je. Ovaj projekt broj će zaposlenih u tvrtki dodatno povećati i to znatno.

– Rimac Automobili konstantno rastu. Samo smo tijekom 2020. godine zaposlili više od 300 novih kolega. Takav trend očekujemo u budućnosti bez obzira na ovaj projekt. Specifično za potrebe spomenutog projekta očekuje se zapošljavanje 340 novih zaposlenika u razdoblju od tri do četiri godine, većinom inženjera – rekla je Antonija Mršić Radas.

Komentara 34

Avatar Dmitrij Ivanovič Mendeljejev
Dmitrij Ivanovič Mendeljejev
09:45 29.01.2021.

Ja se nadam da ce na ovom portalu jednog dana osvanuti clanak ili clanci o razlozima zasto Hrvatska nema automobilske industrije. Prave automobilske industrije koja proizvodi aute koje si moze priustiti i siri krug ljudi od radnika srednje spreme do fakultetski obrazovanih ljudi,, tipa Fiat, Hyndai, Kia, Ranault, PSA, Honda (koja se po svoj prilici seli iz GB negdje unutar EU),,,,,,. Automobilsku industriju koja stvarno i prizvodi aute, i s koperantima zaposlajava tisuce ljudi, Kao npr, Suzuki tvornica u Ezstergomu u Madjarskoj, cijih 3100 zaposlenika godisnje proizvede oko 100000 auta. 3100 zaposlenika i 100000 auta za sada a uskoro, usprkos Koroni, barem za 1/3 vise zaposlenika i auta kad se tamo budu poceli praviti modeli Swace ili Jimny.

HE
Herceg
07:19 29.01.2021.

Bravo za gos.Rimca iako je samo to dio onoga što je on uložio i ulaže (samo prošle godine 300 novi zaposleni) ali na kraju se sve isplati.Sve to treba podržati i oslanjat se na modernu industriju a ne samo na turizam.

DU
Deleted user
10:41 29.01.2021.

vidim nema za penzije i ljekove

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije