60 zaposlenih

Tvornica hrvatskih kišobrana

Foto: Robert Anic/PIXSELL
1/7
30.10.2018.
u 12:04

Svaki se od njih, pak, kroji ručno. S volančićima, s printom vlastite fotografije, veliki ili mali, oslikani ručno po narudžbi...

I kad lije kao iz kabla, ispod njega svatko ostaje suh kao čep, ni najjači ga vjetar ne može potrgati, a prodaje se čak i u trgovinama Jean Paula Gaultiera, Gianfranca Ferréa i brojnih drugih europskih dizajnera. Riječ je o hrvatskim kišobranima koji osvajaju europske ulice, a godišnje ih se u Zaprešiću proizvede i dvjesto tisuća. Svaki se od njih, pak, kroji ručno. S volančićima, s printom vlastite fotografije, veliki ili mali, oslikani ručno po narudžbi...

Sve što kupac poželi, to i ispunimo – govore Nataša i Marin Rogić, vlasnici tvrtke “Hrvatski kišobran”. Posao su započeli prije sedam godina; najprije su se bavili uvozom kineskih kišobrana, ali su se u vrijeme najveće recesije odlučili okušati u njihovoj proizvodnji.

– Bio je to pomalo avanturistički pothvat i zapravo smo sve učili putem. Kada nam se kupac nakon tri tjedna vrati i kaže da mu je potrgana ručka kišobrana, onda “kemijamo” zbog čega je tako, kako to popraviti i spriječiti... Na najteži mogući način smo se uhodavali u posao, ali, evo, samo svojim i trudom naših radnika uspjeli smo dobiti i certifikat tradicionalnih proizvoda – kaže Marin Rogić.

U sedam godina postojanja tvrtka je došla do 60 zaposlenih, a svoj su put započeli u kaznionici Lipovica. Prijavili su se u program resocijalizacije kažnjenika, a anegdota s početka karijere Rogići imaju napretek.

– Sjesti za šivaći stroj?! Najprije nitko od kažnjenika nije htio ni prići stroju jer je “previše ženski”. Međutim, malo-pomalo počeli su ozbiljno shvaćati svoj posao i zaista su se odgovorno odnosili prema njemu. Nekima je to bio prvi doticaj s ikakvim radom, a jedan nam je čak rekao da nas, ako njegova žena ikad sazna da je šivao, blago rečeno, više neće biti – prisjećaju se Rogići. Od kaznionice došli su do spašavanja tradicije sjevernohrvatskih krajeva.

– Mislim da nema želje koju nismo ostvarili kada je riječ o dizajnu kišobrana – govori M. Rogić. Međutim, od svih želja i narudžbi koje dobivaju, jednu uvijek odbiju, a to je izrada tradicionalnoga šestinskog kišobrana.

– Imali smo puno upita i za izradu šestinskoga kišobrana. Međutim, kada nas netko upita za njih, uvijek ih uputimo na adresu Kišobrana Cerovečki jer ipak su oni tu stručnjaci bez premca – poručuje M. Rogić. “Hrvatski kišobran” danas surađuje s domaćim modnim kreatorima poput Juraja Zigmana, slikaricom Anitom Krolom, Ellom Dvornik, Dajanom Vuksan i drugima, a posebno su ponosni, ističu, što su imali priliku i čast raditi s dizajnericom Ivanom Popović.

– Kada je Ivana stavila volančiće na kišobrane, to je bio apsolutni hit. Tada smo na neki način i postali prepoznatljiv brend, a volančići su preplavili ulice – govori Nataša Rogić te dodaje kako za svake kiše primjećuje kako je na ulicama sve više kišobrana iz njihove proizvodnje. Osim kišobrana, u ponudi su i kabanice, pa i one za pse, a nude i komplete.

“Hrvatski kišobran” ima i svoje tjedne kolekcije. Svaki je tjedan tematski te se u tom duhu lansira nekoliko kišobrana. Tako su se dosad izmijenili glazbeni i supkulturni tjedan, tjedan hrvatskih gradova, tjedan biologije, kemije i drugi.

– Imali smo i tjedne velikih umjetnika poput Fride Kahlo, Rembrandta, Matissea... pa smo lansirali kišobrane s otisnutim najpoznatijim njihovim djelima. Bio je tu i tjedan matematike pa je sve bilo u brojevima, a posebno je popularan bio kišobran Pi na kojem je ispisan broj Pi, tj. onoliko znamenki koliko je bilo prostora – kroz smijeh govori Nataša Rogić.

Kišobrani iz tematskih tjedana pokazali su se odličnim poklonima, ali najviše poklona u obliku “zaštitnika od kiše” proda se na kraju svake školske godine.

– Sve je popularniji poklon kišobran s ispisanim imenima učenika ili otisnutim ručicama, nekim njihovim crtežima. Zaista, samo je nebo granica kada je riječ o dizajnu kišobrana, a iako surađujemo s brojnim dizajnerima i umjetnicima, često se pokaže kako su kupci koji znaju što žele zapravo najkreativniji dizajneri – govori Nataša Rogić.

>> Pogledajte video o prvoj hrvatskoj reklami

Komentara 1

DU
Deleted user
12:24 30.10.2018.

Bravo za izvornost. Bravo za poduzetnost.Od sada samo hrvatski kišobrani dolaze u obzir.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije