U rujnu će, uz eKarton, u probni rad na nacionalnoj razini biti pušten i Portal za pacijente namijenjen svim građanima, dostupan putem sustava e-Građani, najavili su iz HZZO-a. Portal predstavlja svojevrsni prozor u njihov osobni eKarton, kazao je dr. Fedor Dorčić, v. d. ravnatelja HZZO-a, jer će na jednostavan način obuhvatiti medicinske i administrativne podatke u digitalnom obliku.
U prvoj fazi će građani kroz Portal za pacijente moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove te nalaze i otpusna pisma. Moći će samostalno upravljati pravima pristupa, a vidjet će i detalje o tome tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima njihovog eKartona. Portal će pacijentima omogućiti aktivniju ulogu u interakciji sa zdravstvenim sustavom, a djelomično će rasteretiti i liječnike jer će im omogućiti učinkovitije upravljanje administrativnim dijelom posla.
Svi podaci dostupni kroz portal zapravo su objedinjeni i strukturirani osobni zdravstveni podaci o pacijentu, koji su putem različitih aplikacija poput eRecepta ili eUputnice već prikupljeni i pohranjeni u postojeći Centralni informacijski zdravstveni sustav – CEZIH.
"Svi podaci nalaze se na sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni. Sigurnost jamči niz najsuvremenijih zaštitnih mjera, uključujući kriptirani promet podataka, primjenu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te pametne identifikacijske kartice za ovlaštene zdravstvene djelatnike", kažu u HZZO-u. Osjetljivi podaci neće biti prikazani u e-Kartonu - bit će tu navedene kronične i akutne dijagnoze, ali će podaci povezani s potencijalno stigmatizirajućim bolestima biti skriveni.
Istovremeno s Portalom za pacijente, u probni rad bit će pušten i mobilni portal dostupan s posebne web adrese. Na početku će mobilni portal za pacijente biti dostupan skupini od oko milijun i pol građana. Omogućit će komunikaciju pacijenata s liječnicima i putem mobilnog telefona, kroz samostalnu mobilnu aplikaciju, primjerice, naručivanje u ordinacije obiteljske medicine, slanje zamolbe za obnovu kronične terapije, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke uobičajene administrativne dokumente, npr. doznake.
Po obradi zamolbe ili nakon dodjele termina pacijent će, opet kroz mobilni portal, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju. U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 tima dentalne medicine. Mobilni portal je siguran komunikacijski kanal, a pri tom je ta ista komunikacija automatski evidentirana u kartonu pacijenta.
Liječnik će, temeljem profesionalne procjene odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju. Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot projekta u trajanju od više mjeseci, a ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazuju da je 98% korisnika bilo zadovoljno novim mogućnostima. Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.
Pacijenti će se moći naručiti kod svojeg izabranog liječnika bez zvanja telefonom i čekanja slobodne linije, što će olakšati rad liječnicima i uštedjeti vrijeme pacijentima.
>> Zdravstvo treba biti svima dostupno, neovisno o plaći i socijalnom statusu