Dostupnije zdravstvene usluge

Uz eKarton, u rujnu kreće u probni rad i Portal za pacijente

RIJEKA, 14.01.2009. HZZO, DOPUNSKO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE, LJUDI ČEKAJU U REDU NA DOPUNSKO ZDRAVSTVENO , ISPUNJAVANJE FORMULARA  SNIMIO PETAR FABIJAN
Foto: Petar Fabijan
1/4
VL
Autor
Romana Kovačević
31.08.2016.
u 15:50

U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 tima dentalne medicine

U rujnu će, uz eKarton, u probni rad na nacionalnoj razini biti pušten i Portal za pacijente namijenjen svim građanima, dostupan putem sustava e-Građani, najavili su iz HZZO-a. Portal predstavlja svojevrsni prozor u njihov osobni eKarton, kazao je dr. Fedor Dorčić, v. d. ravnatelja HZZO-a, jer će na jednostavan način obuhvatiti medicinske i administrativne podatke u digitalnom obliku. 

U prvoj fazi će građani kroz Portal za pacijente moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove te nalaze i otpusna pisma. Moći će samostalno upravljati pravima pristupa, a  vidjet će i detalje o tome tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima njihovog eKartona. Portal će pacijentima omogućiti aktivniju ulogu u interakciji sa zdravstvenim sustavom, a djelomično će rasteretiti i liječnike jer će im omogućiti učinkovitije upravljanje administrativnim dijelom posla.

Svi podaci dostupni kroz portal zapravo su objedinjeni i strukturirani osobni zdravstveni podaci o pacijentu, koji su putem različitih aplikacija poput eRecepta ili eUputnice već prikupljeni i pohranjeni u postojeći Centralni informacijski zdravstveni sustav – CEZIH.

"Svi podaci nalaze se na sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni. Sigurnost jamči niz najsuvremenijih zaštitnih mjera, uključujući kriptirani promet podataka, primjenu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te pametne identifikacijske kartice za ovlaštene zdravstvene djelatnike", kažu u HZZO-u. Osjetljivi podaci neće biti prikazani u e-Kartonu - bit će tu navedene kronične i akutne dijagnoze, ali će podaci povezani s potencijalno stigmatizirajućim bolestima biti skriveni.

Istovremeno s Portalom za pacijente, u probni rad bit će pušten i mobilni portal dostupan s posebne web adrese. Na početku će mobilni portal za pacijente biti dostupan skupini od oko milijun i pol građana. Omogućit će komunikaciju pacijenata s liječnicima i putem mobilnog telefona, kroz samostalnu mobilnu aplikaciju, primjerice, naručivanje u ordinacije obiteljske medicine, slanje zamolbe za obnovu kronične terapije, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke uobičajene administrativne dokumente, npr. doznake.

Po obradi zamolbe ili nakon dodjele termina pacijent će, opet kroz mobilni portal, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju. U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno ukupno  939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 tima dentalne medicine. Mobilni portal je siguran komunikacijski kanal, a pri tom je ta ista komunikacija automatski evidentirana u kartonu pacijenta.

Liječnik će, temeljem profesionalne procjene odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju. Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot projekta u trajanju od više mjeseci, a ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazuju da je 98% korisnika bilo zadovoljno novim mogućnostima. Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.

Pacijenti će se moći naručiti kod svojeg izabranog liječnika bez zvanja telefonom i čekanja slobodne linije, što će olakšati rad liječnicima i uštedjeti vrijeme pacijentima.

>> Zdravstvo treba biti svima dostupno, neovisno o plaći i socijalnom statusu

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije