Zovu je prvom damom zagrebačkog turizma, a sada je i prva na kandidacijskoj listi za Europski parlament Stranke rada i solidarnosti. Direktorica turističke zajednica Grada Zagreba Martina Bienenfeld nositeljica je liste zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića iako se donedavno držala podalje od politike.
Zašto ste sada iskoračili u politički svijet kada ste do sada demantirali tu mogućnost, čak i kada je bilo riječi o poziciji ministrice turizma?
Svaki put kažem da politika nije moj prvi odabir, ali s obzirom na to da se neka ključna pitanja i problemi mogu u većoj mjeri rješavati upravo kroz političko djelovanje, odlučila sam se uključiti.
Da uđete u Europski parlament, što bi bio vaš cilj?
S obzirom na moja formalna i praktična znanja, područje turizma bilo bi mi u fokusu. Zalagala bih se za promicanje Hrvatske kao zemlje posebne ljepote i raznolikosti, ali i zemlje velikog potencijala za nova ulaganja. Poticala bih ulaganje u sektor turizma, razvoj kulturnih i kreativnih industrija, start-up kompanija vezanih uz turizam, ekološke poljoprivrede te na taj način jačala i druge gospodarske grane.
Biste li se bavili još nekim područjima?
Kao ženi i samohranoj majci u fokusu bi mi bili daljnje jačanje pozicije žena u društvu te mladi, gdje bih isticala važnost obrazovanja i omogućavanja boljih životnih uvjeta kako bismo mlade zadržali u RH. To bismo postigli kvalitetnim obrazovanjem ili u Hrvatskoj ili u nekoj od država EU kroz programe Erasmus ili Erasmus+. Takvi programi podići će kvalitetu znanja i rada, što bi se višestruko vratilo na tržištu rada.
Govori li se o turizmu dovoljno u okviru europskih politika?
Smatram da turizam zaslužuje puno bolju poziciju unutar EU s obzirom na to da Europa godišnje ugošćuje polovicu svjetskih turista. Turizam stvara 26 milijuna radnih mjesta, čini 10 posto BDP-a i treća je gospodarska aktivnost u EU. Treba skrenuti pažnju na multidisciplinarno djelovanje turizma jer on sada funkcionira u sklopu multifunkcionalne jedinice s digitalnim komunikacijama i transportom. Kreiranjem jedinice samo za turizam stvorile bi se pretpostavke za povlačenje sredstava kojima bi se mogao omogućiti razvoj održivog turizma, zajedničkih promotivnih nastupa EU zemalja na tržištima, kao i za razvoj selektivnih oblika turizma. Turizam se dotiče svih sfera djelovanja i ne vidim razloga zašto ne bi postao jedna od europskih politika. Zašto ne bismo imali, primjerice, Europsku agenciju za promociju turizma sa sjedištem u Hrvatskoj budući da većina država ima sjedište neke instituciju EU?
Kakvo je stanje u Hrvatskoj?
Udio turizma u BDP-u prema podacima iznosi oko 19 posto što praktički znači da turizam velikim dijelom nosi državne financije. Ali na turizam ne smijemo gledati kao na prijetnju ostalim gospodarskim granama, on ih može samo unaprijediti. Turizam nisu samo smještajni i ugostiteljski objekti, već i niz drugih aktivnosti, a smanjenje PDV-a u turizmu trebalo bi biti jedno od strateških promišljanja razvitka Hrvatske. Računa treba voditi i o potencijalnom utjecaju negativnih vanjskih faktora koje ne možemo kontrolirati, no njih možemo minimizirati razvijanjem specifičnih vrsta turizma – zdravstvenog, poslovnog, nautičkog, kontinentalnog...
Kako gledate na turistički uspjeh Zagreba?
Ponosna sam na ono što sam sa svojim timom u TZGZ-u ostvarila u zadnjih pet godina. Konkretno, najveći je uspjeh što nam je svijet tri puta zaredom rekao da imamo najbolji Advent u Europi. Zagreb je postao i jedan od najznačajnijih turističkih gradova u zemlji, što potvrđuje sedam nagrada na zadnjim Danima hrvatskog turizma, gdje se posebno izdvaja ona za turističku destinaciju godine.
Može li Hrvatska učiti od Zagreba?
Hrvatska može učiti od Zagreba, ali i Zagreb od Hrvatske. Zagreb ne gledam odvojeno, već ga smatram predvodnikom trendova, što je i logično s obzirom na njegovu veličinu i status glavnog grada. Zagreb je nekoliko zadnjih godina odredište s najvećim brojem dolazaka u Hrvatskoj i dokaz da se može uspjeti i u kontinentalnom turizmu.
Advent u Zagrebu u ovoj kampanji našao se i u središtu kritika zbog spornih promotivnih plakata?
Advent je sastavni dio zagrebačke ponude i događanje koje je postalo sinonim za grad, a odlukom Etičkog povjerenstva sve je rečeno na tu temu.
Kako surađujete s gradonačelnikom Milanom Bandićem?
Turistička zajednica ne može djelovati neovisno od Grada jer bez gradske podrške ne bismo mogli realizirati projekte. Raduje me da gradski uredi i gradonačelnik imaju sluha za naše ideje i naša suradnja je profesionalna.
Zašto su europski izbori važni?
EU se nalazi na svojevrsnoj prekretnici i zbog toga su ovi izbori presudni iako su svaki izbori važni. Uniju u budućnosti želim vidjeti kao zajednicu ravnopravnih zemalja, bez politike „dviju brzina“, a smjer će odrediti građani. Stoga bi bilo dobro da se i naši građani što intenzivnije uključe u europske procese.
Dobro zbori drugarica, da sam u mogućnosti ja bi drugaricu prvi podupro u nastojanju te njezine ideje o jačanju pozicije u društvu te važnosti i omogućavanja boljih životnih uvjeta i tako tih općenitih stvari kako socijalnih tako i tjelesnih potrebareba potebnih svakom normalnom čovjeku a ne samo njima.