Olivier Kaeppelin, direktor francuske Fundacije Maeght iz koje dolaze sva djela velikana nadrealizma Joana Miróa na izložbu u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu, bio je središnja osoba jučerašnje press konferencije održane uoči otvorenja izložbe koja se za građane otvara 2. listopada. Zajedno s ravnateljicom Paviljona Jasminkom Poklečki Stošić potpisuje on autorstvo, kustoski posao i postav izložbe “Joan Miró, remek-djela iz Fundacije Maeght”, a kao i ona raduje se da će Zagreb vidjeti ono čemu je posvetio život, a riječ je o velikanima suvremene umjetnosti, čija djela Fundacija Maeght kolekcionira i izlaže točno 50 godina!
Eksplozivna kreativnost
– Osobito sam sretan jer nikad u ovakvom opsegu nije Miró izlagan u Zagrebu – rekao je novinarima Kaeppelin – a posebno je zadovoljstvo izložiti u Zagrebu i grandioznu tapiseriju koja izražava sve što je u samom srcu Miróova rada, njegovu vitalnost, boje... Predstavljaju se ovdje i Miróve slike i crteži, klasični crteži. A zna se da je Miró bio jedan od najvećih crtača 20. stoljeća! – nastavio je Kaeppelin – Skupljao je on različite predmete od kojih je izrađivao umjetničke objekte.
Uza sve velike slikare 20. stoljeća, Picassa, Matissea... provokativni je Katalonac Miró postajao svakim danom sve uvaženijim. A s brojnim izložbama u svijetu rasla mu je i cijena. Naposljetku mnogi su se drugi umjetnici u svome djelu referirali na Miróa.
On nas vodi u svijet snova, upoznaje s neobičnim likovima iz prostora njegova djetinjstva , iz šuma kojima je bio okružen... Osjećamo tu ritam, ples, vitalnu energiju koja vodi eksploziji kreacije... Zahvaljujemo to Miróu. A zahvaljujemo i Ministarstvu kulture RH i Gradu Zagrebu koji su omogućili da vidimo Miróovo djelo iz Fundacije Maeght – zaključio je Kaeppelin, autor glavnog teksta u zagrebačkom katalogu Miróove izložbe.
Miró je bio veliki prijatelj osnivača Fundacije Aiméa Maeghta osnovane 1964. u Saint-Paulu de Venice, kraj Nice, kad su velika imena poput Chagalla, Braquea, Miróa, Giacomettija i drugih sudjelavala u samoj izgradnji Fundacije. Svoja su djela unosili u interijere i eksterije zgrade. To su prvi primjeri danas toliko omiljenog “site specifica”!
Uvijek Katalonac
Miróova izložba ostaje četiri mjeseca u Zagrebu, pa kao što je na press konferenciji naglasila Nevena Tudor u ime Ministarstva kulture RH, nudi pravo edukativno blago svim hrvatskim školama. Nudi nastavu uživo, o nadrealizmu ali i slobodi od njega, jer su tu djela nastala nakon 2. svjetskog rata kad je Miró potpuno slobodno i bez ikakva opterećenja radio poput kakvog izumitelja. Tako je o njemu Kaeppelin govorio još u lipnju za prvog susreta s nama u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu. Pritom je važno u djelu Miróa vidjeti i činjenicu da je on, iako čovjek svijeta” pritom uvijek ostajao Kataloncem!
>> Stigao Joan Miró, slijedi senzacionalna izložba velikog Katalonca u Zagrebu
>> Miró je pet puta jeftiniji od Picassa, košta dva milijuna kuna