zagrebački MirÓ

O Miróu govorio kustos Olivier Kaeppelin

Izložba Joan Miró
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
1/4
29.09.2014.
u 15:22

Vidjet ćete kako provokativni Katalonac Joan Miró poslije 2. svjetskog rata radi posve slobodno, poput izumitelja

Olivier Kaeppelin, direktor francuske Fundacije Maeght iz koje dolaze sva djela velikana nadrealizma Joana Miróa na izložbu u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu, bio je središnja osoba jučerašnje press konferencije održane uoči otvorenja izložbe koja se za građane otvara 2. listopada. Zajedno s ravnateljicom Paviljona Jasminkom Poklečki Stošić potpisuje on autorstvo, kustoski posao i postav izložbe “Joan Miró, remek-djela iz Fundacije Maeght”, a kao i ona raduje se da će Zagreb vidjeti ono čemu je posvetio život, a riječ je o velikanima suvremene umjetnosti, čija djela Fundacija Maeght kolekcionira i izlaže točno 50 godina!

Eksplozivna kreativnost

– Osobito sam sretan jer nikad u ovakvom opsegu nije Miró izlagan u Zagrebu – rekao je novinarima Kaeppelin – a posebno je zadovoljstvo izložiti u Zagrebu i grandioznu tapiseriju koja izražava sve što je u samom srcu Miróova rada, njegovu vitalnost, boje... Predstavljaju se ovdje i Miróve slike i crteži, klasični crteži. A zna se da je Miró bio jedan od najvećih crtača 20. stoljeća! – nastavio je Kaeppelin – Skupljao je on različite predmete od kojih je izrađivao umjetničke objekte.

Uza sve velike slikare 20. stoljeća, Picassa, Matissea... provokativni je Katalonac Miró postajao svakim danom sve uvaženijim. A s brojnim izložbama u svijetu rasla mu je i cijena. Naposljetku mnogi su se drugi umjetnici u svome djelu referirali na Miróa.

On nas vodi u svijet snova, upoznaje s neobičnim likovima iz prostora njegova djetinjstva , iz šuma kojima je bio okružen... Osjećamo tu ritam, ples, vitalnu energiju koja vodi eksploziji kreacije... Zahvaljujemo to Miróu. A zahvaljujemo i Ministarstvu kulture RH i Gradu Zagrebu koji su omogućili da vidimo Miróovo djelo iz Fundacije Maeght – zaključio je Kaeppelin, autor glavnog teksta u zagrebačkom katalogu Miróove izložbe.

Miró je bio veliki prijatelj osnivača Fundacije Aiméa Maeghta osnovane 1964. u Saint-Paulu de Venice, kraj Nice, kad su velika imena poput Chagalla, Braquea, Miróa, Giacomettija i drugih sudjelavala u samoj izgradnji Fundacije. Svoja su djela unosili u interijere i eksterije zgrade. To su prvi primjeri danas toliko omiljenog “site specifica”!

Uvijek Katalonac

Miróova izložba ostaje četiri mjeseca u Zagrebu, pa kao što je na press konferenciji naglasila Nevena Tudor u ime Ministarstva kulture RH, nudi pravo edukativno blago svim hrvatskim školama. Nudi nastavu uživo, o nadrealizmu ali i slobodi od njega, jer su tu djela nastala nakon 2. svjetskog rata kad je Miró potpuno slobodno i bez ikakva opterećenja radio poput kakvog izumitelja. Tako je o njemu Kaeppelin govorio još u lipnju za prvog susreta s nama u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu. Pritom je važno u djelu Miróa vidjeti i činjenicu da je on, iako čovjek svijeta” pritom uvijek ostajao Kataloncem!

>> Stigao Joan Miró, slijedi senzacionalna izložba velikog Katalonca u Zagrebu

>> Miró je pet puta jeftiniji od Picassa, košta dva milijuna kuna

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije