Pravila koja je nametnula korona umirovljeni se grafičar i amaterski slikar Željko Vodopić i te kako drži, a COVID mu je, štoviše, postao i “inspiracija”. Jer, umjesto da se dosađuje doma, za travanjske mu je izolacije palo na pamet da od konzervi s ribicama koje je ispraznio stvara zaigrana umjetnička djela. Predstavio ih je pak izložbom na ovogodišnjem, osmom Ljetnom diskontu kulture na Trešnjevci. Program je to koji organizira tamošnji Centar za kulturu, a postav se može razgledati do 15. srpnja.
Reciklirane ili, ako baš želite, koronakonzerve zaživjele su u karanteni. Ima ih dvadesetak, a služe kao pozornica na kojoj se odigravaju razne priče – objašnjava ovaj Trešnjevčanin. Iz konzervi tako vire jedrenjaci, oluje i smiraji, pingvini, ribari i sirene, a čak je i kit našao svoje mjesto na jednoj od “pozornica”. Od druge, okrugle limenke izradio je funkcionalan sat, a u trećoj se konzervi bračni par sastavljen od oblutaka sunča uz natpis “Nema razmaka”. No izložio je na Diskontu kulture i svoju kolekciju akvareliranih grafika nazvanu “Tramvaji”. Minijature su to prometala koja su mu zapela za oko ne samo u Zagrebu nego i u drugim gradovima u zemlji, pa i inozemstvu. Među njima je devet zagrebačkih, četiri su nekoć vozila u drugim gradovima u Hrvatskoj, ali su poslana u mirovinu, a 18 ih je s tračnica u ostatku Europe.
– Ovaj kockasti, primjerice, prometovao je početkom sedamdesetih. Tih je godina i Dubrovnik imao šine, Pula je električni tramvaj imala prije metropole, a Zagreb je “plavu anakondu” dobio 1910. – tumači Vodopić. Na pitanje što mu je idući projekt odgovara zagonetnim smiješkom. Stalno sam u crtanju – Napravio sam više od 1000 veduta grada, stalno sam u crtanju – optimistično najavljuje čovjek koji je običnim praznim konzervama udahnuo život. Program u Centru za kulturu Trešnjevka nastavlja se pak do 24. srpnja. Večeras je koncert sopranistice Ksenije Sanjković i korepetitora Davora Kelića, a u petak i subotu stand-up “Vikend kad su političari zašutjeli”.