Rotore prije rotora zahtijevaju stanovnici Laništa, koji traže da se u njihovu kvartu sagrade dva kružna toka prije nego što se počne s dugoočekivanom rekonstrukcijom remetinečkog.
Gradonačelnik Milan Bandić prošlog je tjedna, naime, najavio da bi se u svibnju trebalo početi kopati na najvećem zagrebačkom kružnom toku “ako sve bude teklo po programu”.
Kritično na križanju Riječke
Za stanovnike Laništa to znači da će se, ako sve bude teklo po programu, od svibnja deseci tisuća automobila slijevati u njihov već prometno prebukirani kvart.
– Jedna je od najkritičnijih točaka križanje Riječke ulice i Remetinečke ceste. Tamo su već sada katastrofalne gužve, a kako li će tek biti kada bude prolazio toliko veći broj automobila. Kvart će nam biti blokiran – kazao je Ognjen Golubić iz udruge “Za kaj? Za KAJzericu!”.
Druga je crna točka križanje ulica Radoslava Cimermana i Žarka Dolinara gdje se na te dvije glavne ulice spaja zapadni ulaz Velesajma zbog čega se stvaraju gužve koje bi, smatraju stanovnici Kajzerice, kao i u slučaju Riječke i Remetinečke, riješila gradnja rotora.
Da njihova teorija drži vodu, potvrđuje i prometni stručnjak Goran Husinec.
– Ako prostorno ima mjesta za rotor, to je preporuka. Promet teče brže nego kad su postavljeni semafori jer prohodnost ovisi isključivo o broju automobila – kaže sudski vještak za cestovni promet te dodaje da rotori zahtijevaju i puno manje održavanja. Ističe i da je u slučaju nedostatka novca opcija postavljanje privremenog rotora sagrađenog od pomičnih plastičnih prepreka koje se mogu postaviti brzo i jednostavno, a nisu skupe.
Čeka se potez Grada
Ipak, predsjednik vijeća Gradske četvrti Novi Zagreb – zapad Jadranko Baturić kaže da bi se trebali graditi pravi rotori jer riječ je o prometnim točkama koje su problem neovisno o rekonstrukciji remetinečkog rotora.
– Ta su raskrižja napravljena u neka druga vremena kada je na Kajzerici bilo i četiri puta manje automobila. Sada se ona moraju modernizirati radi sigurnosti te prohodnosti izlaska i ulaska u kvart – ističe Baturić te dodaje da je Gradska četvrt u potpunosti preuzela financiranje rotora na križanju Riječke i Remetinečke.
Lani su izradu dokumentacije platili 30-ak tisuća kuna, a sada je osigurano 268 tisuća kuna za radove koji bi trebali početi ovog mjeseca te završiti u svibnju.
– Što se tiče drugog rotora, to je bio prevelik projekt za nas pa ga je preuzeo Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet te se nadamo da će oni početi s radovima na vrijeme – govori Baturić te dodaje da bi taj rotor trebao biti gotov u lipnju. Ipak, iz udruge “Za kaj? Za KAJzericu!” u strahu su da se Grad neće držati dogovora jer u komunikaciji s njima spominju isključivo uređenje Cimermanove, ali ne i konstrukciju rotora.
Pogledajte i novi rotor vrijedan 280 milijuna kn:
Prvo treba napraviti dva nova mosta (Petrovaradinska - Prečko i Republike Njemačke), a onda Remetinački rotor!!