Stranka Za grad

'Promjene u parkiranju pokušaj su punjenja gradske blagajne'

parkiranje
Antonio Bronić
29.08.2013.
u 10:18

U Barceloni se sav prihod od parkiranja ulaže u sustav javnih bicikala, a u Strasbourgu za 20 kuna dobijete dnevnu kartu za garažu Park & Ride i besplatnu povratnu kartu za javni prijevoz do sedam osoba, zaključila je Iva Kvakić

Danas svjedočimo još jednoj u nizu nepromišljenih odluka gradske vlasti donesenih po hitnom postupku i bez konzultacije s građanima, iako se radi o vrlo osjetljivom pitanju sa značajnim posljedicama na njihov svakodnevni život. U posljednjoj promjeni pravilnika o parkiranju u gradu Zagrebu najavljeno je uvođenje zanimljive novosti podjele dosadašnjih triju parkirališnih zona na blokove izvan kojih neće vrijediti povlaštene karte već će korisnici plaćati punu cijenu parkiranja.

– Iako takva odluka doprinosi dugoročnom smanjenju broja automobila u središtu grada, što je dio održive vizije koju promovira stranka Za grad, u stranci smatraju da se u ovom slučaju nažalost ipak radi o brzopoteznom pokušaju punjenja gradske blagajne. Bez odgovarajuće studije postojećeg stanja i konzultacije s korisnicima usluge ovakva odluka još jednom demonstrira nedostatak vizije i dijaloga između gradske vlasti i građana Zagreba, te ad hoc pristupanje rješavanju ključnih problema u gradu  navodi se u priopćenju.

– Iako je inicijativa ograničavanja parkirališnih blokova pozitivna s obzirom na to da se građane unutar parkirnih zona stavlja u jednaku poziciju, u situaciji velikog pritiska na parkirna mjesta u centru smatramo da postoji rizik za još veće opterećenje prometa ukoliko će stanari sada morati kružiti u potrazi za parkirnim mjestom unutar svog bloka ili za besplatnim parkirnim mjestom – izjavio je Filip Tanay, vijećnik četvrti Donji grad.

 Dok se u Zagrebu po potrebi odluke o parkiranju svode na izmjenjivanje populističkog smanjivanja cijena parkiranja i podizanja cijena za krpanje proračuna, Europa je prepuna primjera inovativnih kombinacija restriktivnih politika parkiranja i poticanja održivih i čišćih prijevoznih sredstava. Tako se u Barceloni sav prihod od parkiranja ulaže u sustav javnih bicikala, a u Strasbourgu za 20 kuna dobijete dnevnu kartu za garažu Park & Ride i besplatnu povratnu kartu za javni prijevoz do sedam osoba  zaključila je Iva Kvakić, supredsjednica stranke i vijećnica gradske četvrti Trnje.

Stranka Za grad preporučuje da se napravi analiza broja parkirnih mjesta i stanara unutar kritičnih zona kako bi se adekvatnije napravila podjela na blokove i osigurala protočnost u tim zonama, omogućavanje kupnje povlaštenih karata za parkiranje u javnim garažama s besplatnim javnim prijevozom do centra te trenutačno smanjenje cijena  karata javnog prijevoza.

>>Novi režim blokovskog parkiranja u gradu mogao bi sniziti cijene

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije