ISTRAŽIVANJE

Vlasnici na ovo moraju računati: Električni automobili zimi mogu 'izgubiti' do trećine dosega

Na benzinskoj postaji INA u Brinju otvorena je prva punionica za električne automobile
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
1/3
29.12.2022.
u 13:38

Istraživanje je pokazalo da zimi manji pad dosega imaju automobili s ugrađenom dizalicom topline

Vlasnici električnih automobila znaju da zimi moraju računati s osjetno manjim dosegom nego u ostatku godine, ne samo zbog grijanja već zbog toga što kapacitet baterije pada na nižim temperaturama. Kod svih električnih vozila taj je pad primjetan, no sada je prvi put provedeno istraživanje koje pokazuje koliki je točno pad za određene modele.

Istraživanje koje je provela internetska stranica za prodaju električnih vozila Recurrent pokazalo je da zimi na niskim temperaturama električni automobili gube čak do 32 posto dosega u odnosu razdoblja godine kad su temperature umjerene. Recurrent je uspoređivao doseg automobila kada su vanjske temperature između -7 i -1°C u odnosu na doseg koji ima kad je vani 21 °C. 

Recurrent je u istraživanje uključio niz automobila koji su dostupni na tržištu SAD-a, no većinu njih je moguće ili je bilo moguće kupiti i u Europi, piše Auto Start. To su: Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model 3, Tesla Model Y, Tesla Model S, Tesla Model X, Volkswagen e-Golf i Volkswagen ID.4.

Chevrolet Bolt na testu je prošao najgore, doseg mu je u hladnim uvjetima pao čak 32 posto. Neznatno bolje rezultate ostvarila su dva modela koji se nude i kod nas - Ford Mach-E i Volkswagen ID.4, s padom dosega od 30 posto. Najbolji rezultat, odnosno najmanji pad dosega, imao je Jaguar I-Pace sa samo 3 posto pada. Na drugom mjestu je Audi e-tron s 8 posto pada, a na trećem mjestu su Teslini SUV-ovi Model Y i Model X s padom od 15 posto.

Istraživanje je pokazalo da zimi manji pad dosega imaju automobili s ugrađenom dizalicom topline. Uz pomoć nje, manje energije iz baterije se troši za grijanje kabine. Za manji pad dosega, Recurrent preporuča zagrijati auto prije vožnje, računati na dulje vrijeme punjenja, zagrijati bateriju prije punjenja, koristiti grijanje volana i sjedala, te isključiti neke dodatne opcije na automobilu, poput automatskog sklapanja retrovizora.

VIDEO Pogledajte kako je vozač BMW-a zaobišao dugu kolonu vozila

Komentara 8

Avatar | spremno zidam |
| spremno zidam |
14:25 29.12.2022.

Elektricni automobili i zelena tranzicija su najveca obmana u povijesti nakon Covida.

ST
stefj
14:07 29.12.2022.

Koja je to religija, to zeleno. Čudesno... Ti zeleni automobili su toliko štetni za okoliš da je to čudo, nitko se ne pita kako ih zbrinuti, koliko će to opasnog otpada biti u budućnosti. Osim toga, da se broj el. automobila poveća na cca. 15% raspala bi se cijela električna mreža, a cijena struje bi otišla u nebo... Ta inkvizicija koja postoji u medijima je katastrova

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije