Sud u San Joseu u petak prihvatio je, kao opravdanu, skupnu tužbu uloženu još u listopadu 2007. godine. Skupine korisnika iPhonea tuže Apple i mobilnog operatera AT&T-a zbog monopolizacije, prijevare i zloporabe na štetu potrošača.
Sud u San Joseu u petak prihvatio je kao opravdanu tužbu, uloženu još u listopadu 2007. godine - skupine korisnika iPhonea protiv Applea i mobilnog operatera AT&T-a zbog monopolizacije, prijevare i zloporabe na štetu potrošača. U tužbi se tvrdi da su ugovori na dvije godine, koji su s AT&T-om sklapani pri nabavljanju iPhonea zapravo prijevara, jer poslije toga roka kppci zapravo nisu oslobođeni veze s mobilnim operaterom, niti im je telefon koji prelazi u njihovo vlasništvo po isteku toga ugovora "otključan", kako bi ga mogli pri punoj usluzi koristiti sa slobodo odabranim operaterom koji nije nužno AT&T.
Krunski dokaz u toj skupnoj tužbi je što je Apple s AT&T-om produžio dvogodišnji isključujući ugovor na pet godina, pri čemu drugim operaterima nije omogućeno da korisnicima pruže razinu usluge kakva je omogućena jedino AT&T-u. Dakle, iPhone nije bio "otključan", a ni drugi operateri nisu dobili mogućnost da poslužžuju posebne podatkovne usluge, te posebne usluge govorne pošte. Tim su postupkom, tvrdi se u tužbi, proizvođač mobitela i operater de facto vezali i korisnike na pet godina, a takav ugovor s korisnicima nije bio sklopljen,
Tužba se, dakako, temelji na pojedinostima u softveru, kao i u pravnim finesama te postojećim presudama u kojima su prodavač i proizvođač vezivali kupce okolnošću koja nije u sastavu kupoprodajnog ugovora.
Tužba je, dakle, legtimna, a budući da nije došlo do nagodbe, suđenje i obrazloženje presude bit će zanimljivi. Apple i mobilni operateri ponašaju se slično širom svijeta: isključivi su, ne otključavaju otkupljeni telefon poslije dvije godine, nego iz "tehničkih razloga" prinuđuju kupca telefona da potpiše novi ugovor s jedinim dostupnim operaterom, jer konkurentski - zahvaljujući ekskluzivnom ugovoru - nema odgovorajuću tehnički potporu za iPhone. Što korisnici u praksi obično potpisuju novi dvogodišnji ugvor kupujući novi model iPhonea za pravno je stanje stvari nebitno. Apple se pritom obvezao ugovorom s AT&T-om na isljučivost od ukupno pet godina, pa je i to prijevara korisnika vezanih dvogodišnjim ugovorom.
Preneseno u naše uvjete, kome je istekao dvogodišnji ugovor s T-Mobileom sklopljen pri kupnji iPhoea - tvrdi tužba - kupljeni bi telefon morao biti otključan, te bi s njime korisnik morao moći slobodno prijeći nekom drugom operateru. II pritom imati potpunu uslugu. A to operater i vlasnik softvera ne omogućuju.Sud u San Joseu u petak prihvatio je, kao opravdanu, skupnu tužbu uloženu još u listopadu 2007. godine. Skupine korisnika iPhonea tuže Apple i mobilnog operatera AT&T-a zbog monopolizacije, prijevare i zloporabe na štetu potrošača.
U tužbi se tvrdi da su ugovori na dvije godine, koji su s AT&T-om sklapani pri nabavljanju iPhonea zapravo prijevara. Poslije toga roka kupci zapravo nisu oslobođeni veze s mobilnim operaterom, niti im je telefon koji prelazi u njihovo vlasništvo po isteku toga ugovora "otključan", kako bi ga mogli pri punoj usluzi koristili sa slobodno odabranim operaterom koji nije nužno AT&T.
Krunski dokaz u toj skupnoj tužbi je što je Apple s AT&T-om produžio dvogodišnji isključujući ugovor na pet godina, pri čemu drugim operaterima nije omogućeno da korisnicima pruže razinu usluge kakva je omogućena jedino AT&T-u. Dakle, iPhone nije bio "otključan", a ni drugi operateri nisu dobili mogućnost da poslužuju posebne podatkovne usluge te posebne usluge govorne pošte.
Tim su postupkom, tvrdi se u tužbi, proizvođač mobitela i operater tehnički de facto vezali i korisnike na najmanje pet godina, a takav ugovor s korisnicima nije bio sklopljen. Tužba se, dakako, temelji na pojedinostima u softveru, kao i u pravnim finesama te postojećim sličnim presudama u korist potrošača u slučajevima sličnima kada su prodavač i proizvođač vezivali kupce okolnošću koja nije u sastavu kupoprodajnog ugovora.
Tužba je, dakle, legitimna, a s obzirom na to da se nisu nagodili, suđenje i obrazloženje presude bit će zanimljivi.
Apple i mobilni operateri ponašaju se jednako širom svijeta: isključivi su, ne otključavaju otkupljeni telefon po isteku obično dvogodišnjeg ugovora, nego iz "tehničkih razloga" prinuđuju kupca telefona da potpiše novi ugovor s jedinim dostupnim operaterom. Konkurentski - zahvaljujući ekskluzivnom ugovoru - nema odgovarajuću tehnički potporu za iPhone. Što korisnici u praksi obično potpisuju novi dvogodišnji ugovor kupujući novi model iPhonea za pravno je stanje stvari nebitno. Apple se pritom obvezao ugovorom s AT&T-om na isključivost od ukupno pet godina pa je i to prijevara korisnika vezanih dvogodišnjim ugovorom.
Preneseno u naše uvjete, kome je istekao dvogodišnji ugovor s T-Mobileom sklopljen pri kupnji iPhoena - tvrdi tužba - kupljeni bi mu telefon morao biti otključan te bi s njime korisnik morao moći slobodno prijeći nekom drugom operateru kao što su VIP ili Tele2. I pritom imati potpunu uslugu. A to operater i vlasnik softvera ne omogućuju.
hahahahahaaha....bas mi je drago...mrzim Appleeeeeeeeeeeee