OSLO - Nema automobila koji je "zelen", ekološki "čist" ili "prijatelj okoliša", prema veoma strogim smjernicama za oglašavanje koje će idućeg mjeseca stupiti na snagu u Norveškoj.
"Automobili ne mogu ni po čemu biti dobri za okoliš, samo mogu biti manje štetni od drugih", upozorava Bente Oeverli, dužnosnica u uredu pravobranitelja potrošača.
Proizvođači automobila kao što su Toyota, General Motor's Opel, Mitsubishi, Peugeot Citroen, Saab i Suzuki tijekom ove godine su za oglašavanje svojih proizvoda rabili riječi koje, prema ocjeni nadzornog tijela, može potrošače dovesti u zabludu, rekla je Oeverli.
Tako Toyota u reklami za Prius opisuje tog mješanca između benzinca i električnog automobila kao "automobil koji je najveći prijatelj okoliša u svijetu".
"Tvrdi li netko da je njegov automobil više 'zelen' ili da je 'veći prijatelj okoliša' nego drugi, onda to mora dokumentirati, od proizvodnje do ispusnih plinova, korištenja energije i recikliranja", dodala je.
"U praksi je to nemoguće", kazala je za strože smjernice koje će u Norveškoj stupiti na snagu 15. listopada.
U smjernicama koje će se poslati proizvođačima automobila stoji: "Tražimo da se riječi poput 'prijatelj okoliša', 'zelen', 'čist', 'prirodan' i slično ne rabe u prodaji automobila".
(Hina)