Električna vozila pouzdanija su od onih s unutarnjim izgaranjem, po rezultatima ankete provedene među vlasnicima obiju vrsta vozila, što ih je objavio Consumer Reports, neprofitna organizacija koja izdaje istoimeni časopis s recenzijama proizvoda i s vodičem za kupnju.
"Električna vozila puno su pouzdanija", rekao je Jake Fisher, odgovoran za pokusne vožnje za Consumer Reports na konferenciji za novinare održanoj u Detroitu, središtu američke automobilske industrije.
"Prije svega, električna vozila su po koncepciji manje komplicirana od hibridnih vozila ili motora s unutarnjim izgaranjem", kazao je Fisher, objasnivši da je razlog tomu izostanak sustava opskrbe gorivom, sustava hlađenja i dijelova poput svjećica i filtara.
Rezultati pokusa koje je proveo Consumer Reports pokazali su da je Chevrolet Bolt, koji je izradio General Motors, najpouzdanije vozilo, iako je njegov proizvođač poznat po relativnoj krhkosti modela.
"Posrijedi je jedno od najpouzdanijih vozila iz asortimana General Motorsa", rekao je Jake Fisher, dodavši da su među jednako sigurnim i pouzdanim električnim vozilima i Tesla automobili.
Do tog su zaključka došli nakon što je za Consumer Reports obavljena provjera mehanike automobila Tesla.
Anketa provedena među 640.000 vlasnika automobila pokazala je da su problemi na novim električnim automobilima odnedavno češći nego ranije, osobito zbog sve raznovrsnije elektroničke opreme, dodao je Fisher.
Otprije nekoliko godina proizvodi se puno električnih vozila, prije svega zbog njihova doprinosa borbi protiv zagađenja i globalnog zagrijavanja. Više zemalja svijeta potiče njihovu kupnju te se trudi osigurati poticaje za prevladavanje postojećih prepreka i financiranje isplativijih izvedbi akumulatora i njihovih komponenti.
Najveća prepreka većoj prodaji električnih automobila je nedostatak odgovarajuće infrastrukture za punjenje te bojazan vozača od nestanka energije prije dolaska na odredište zbog ograničenog dosega postojećih električnih automobila. Po podacima instituta za istraživanje ON World, svaki drugi vlasnik električnog vozila brine o tomu gdje će ga napuniti tijekom putovanja.
U Sjedinjenim Državama trenutačno od 120.000 benzinskih postaja njih 16.000 ima zajamčeno i punjenje za električna vozila.
Usto su električni automobili znatno skuplji od konvencionalnih vozila s unutarnjim izgaranjem i hibridnih električnih vozila zbog dodatnog troška litij-ionskih akumulatora. No Fisher kaže da bi cijena akumulatora s masovnom proizvodnjom trebala nastaviti padati.
Neke su države donijele porezne olakšice, subvencije i ostale poticaje da bi se smanjila neto nabavna cijena električnih automobila i njihovih dodataka.