Poslovni dnevnik i Večernji list i ove godine dodjeljuju najprestižnije poslovne nagrade u zemlji. Titulu Gospodarstvenika i Gospodarskog događaja godine ponijet će najuspješniji i najjači gospodarstvenik i događaj u Hrvatskoj, čije poslovanje ili utjecaj presudno utječu na gospodarska kretanja u zemlji, a i poboljšavaju ustaljenu gospodarsku i društvenu klimu.
Iako tek kao oprezna naznaka, vijest da bi vodnjanski Infobip mogao izaći na newyoršku burzu bila je jedna od najvećih gospodarskih vijesti ove godine, svakako ona koja je, uz ulazak Hyundaija u Rimac Automobile, privukla najviše pozornosti.
Temeljite pripreme
Iako, sasvim je logično da Infobip napravi inicijalnu javnu ponudu dionica (Initial Public Offering) što bi ga konačno pogurnulo prema tituli prvog hrvatskoj ‘jednoroga’, novije kompanije čija vrijednost prelazi milijardu dolara. Prošlo je neko vrijeme a daleka mogućnost počela je poprimati pomalo opipljive konture.
– Odluku o IPO-u donijet ćemo za dvije godine. To treba pripremiti, a mi smo tek prije četiri mjeseca prvi put u tvrtki zaposlili šefa financija s pozadinom u investicijskom bankarstvu i korporativnim financijama. Primjerice do sada smo pratili transferne cijene i da logistički možemo proći reviziju koju za nas radi Ernst&Young, jer imamo 65 ureda u zemljama diljem svijeta. No, od ove godine smo krenuli financije koristiti i kao polugu razvoja kompanije – rekao je u nedavnom intervjuu za Poslovni dnevnik Silvio Kutić, suosnivač i direktor Infobipa.
Prvi puta otkako postoji Infobip ima i glavnog financijskog direktora (Chief Financial Officera). To je Mario Baburić koji uz financijsko ima i inženjersko iskustvo. U prvom intervjuu koji je dao stupivši na tu funkciju, bilo je to početkom rujna upravo Večernjem listu, otkrio je kako mu je osnovni zadatak osigurati čvrste temelje za Infobipov IPO.
– IPO je možda neka sljedeća faza, ali prije toga kompanije obično nađu ozbiljnog privatnog investitora koji dokapitalizacijom može steći manjinski vlasnički udio, a ta sredstva će nam pomoći u periodu od sljedeće dvije do tri godine za daljnji rast. Nama za pripremu za IPO-a treba, procjenjujemo, nekih 12 do 24 mjeseca. Pažljivim odabirom investitora s dobrom reputacijom dobit ćemo dodatni vjetar u leđa u našim budućim planovima jačeg nastupa na američkom i ostalim tržištima. Nakon toga bismo za otprilike dvije godine bili spremni za kampanju, odnosno mogli bismo odraditi priču poput IPO-a. Potreba za našim uslugama još raste pa razmišljamo i o privatnom kapitalu koji bi nam u tom smislu pomogao rast te ciljamo rješenje pronaći u idućih nekoliko mjeseci. Interno se u tom smislu sada jača financijski odjel kako bismo bili spremni za taj mogući IPO – rekao je tada Baburić.
Još je jedna visokoprofilna osoba iz poslovnog svijeta angažirana u pripremi nastupa na New York Stock Exchange. To je Boris Nemšić, nekadašnji šef Vipa, kasnije Mobilkoma a onda predsjednik Uprave konzultantske kompanije Delta Partners u Dubaiju. Sada je šef Savjetodavnog odbora Infobipa.
Spremni za vanjske ulagače
– Fokusirat ću se na širu sliku, ali i na upravljanje kompanijom kako bi, ako se za to odlučimo, bili spremni za potencijalne vanjske ulagače – rekao je Nemšić za Bloomberg, jedan od najutjecajnijih svjetskih poslovnih medija koji dosta pozorno prati aktivnosti oko vodnjanske tvrtke, što također nosi određeni značaj.
Da je sve jako ozbiljno, potvrđuje i angažiranje poslovne banke u Americi. Interesa ima od zaista brojnih i najrenomiranijih svjetskih investitora koji poznaju industriju. Kod izbora budućeg investitora gledamo, naravno, ono što je najbolje za nas, ne samo cijenu novca i valuaciju, koja je, naravno, bitna, nego kako dobiti i adekvatnog partnera koji će nam dodatno pomoći i svojim savjetima i iskustvom.
– Ako je takav partner u svojem portfelju možda već imao neku sličnu kompaniju te joj je pomogao izaći na newyoršku burzu, tada ima i ljude koji i nama mogu dodatno pomoći svojim iskustvom. Naši vlasnici vrlo dobro znaju kako se posao i tvrtka razvijaju, zato i govorimo tek o manjinskom udjelu jer kvalitetno vodstvo već imamo. Investicijska banka koju smo angažirali u ovom procesu je Citi – izjavio je za Večernji list početkom rujna Mario Baburić.
Sasvim je očito da će se, jednom kada dođe do inicijalne javne ponude Infobipa, raditi o jedinstvenom ali i prijelomnom događaju za hrvatsko gospodarstvo. Ono će u tom trenutku imati u najkompetitivnijem sektoru potvrđenog globalnog igrača s čvrstim korijenima na najvećem tržištu – američkom.