Već do tridesete se stigla okušati u više zanimanja, od dnevnog novinarstva i specijaliziranog magazina do odnosa s javnošću i PR agencija, ali uvijek se sve doticalo – turizma. U tridesetoj se otisnula u samostalni, privatni biznis, a dvije godine kasnije uspjelo joj je i pobrati čak tri ovogodišnje nagrade Saveza za energetiku Hrvatske.
Suvlasnica zagrebačke tvrtke Tip Kreativa Željka Kunštek, koju mnogi turističku novinari pamte iz službe za odnose s javnošću Ministarstva turizma i po prezimenu Sruk, nagrađena je prije nekoliko dana za marketinški program, proglašena je za najboljeg menadžera, a glavna urednica digitalnog magazina tipTravel dobitnica je i posebne nagrade za promociju hrvatskog turizma.
Više nego što mnogima uspije i za puno dulje karijere. I puno više nego što većina misli da je uopće moguće u demoraliziranoj i krizom pogođenoj Hrvatskoj.
Zrnce ludosti
– Potrebna je vizija, puno volje i entuzijazma, a možda uistinu i zrnce ludosti s obzirom na ovu našu situaciju. Ali nije nemoguće – kaže Željka, koja otprije godinu i pol sa suprugom izdaje prvi hrvatski digitalni i interaktivni online magazin o turizmu i putovanjima.
– Vlastiti, specijalizirani magazin za turizam bio nam je zajednički san. Razmišljali smo o klasičnom, tiskanom izdanju, ali kako je naša ideja sazrijevala tako su se istodobno u turizmu događale promjene. Online je postajao sve prisutniji, i kod turista kao izvor informacija i u turističkom biznisu.
Dvojba se na kraju svela na portal ili magazin. Iako je malo jednostavnije pokrenuti portal, odlučili smo se za magazin jer je to trend, u Hrvatskoj ga nije bilo, a s online magazinom na neki način zadovoljavate i onaj poriv za listanjem, koji imaju svi poput mene koji vole novine.
Dvomjesečnik tipTravel na stotinjak stranica izlazi na hrvatskom i engleskom, besplatan je, a danas već broji devedesetak tisuća čitatelja. Čak sedamdeset posto su stranci. Mali, supružnički tim Tip Kreative, koji se sa suradnicima penje na desetak ljudi, već zna i sljedeći iskorak; izdanje na njemačkom jeziku.
Trud u unutrašnjosti
– To je plan, ali ne brzamo, idemo korak po korak – kaže Željka, koja veli da je trebala godina dana da se sve postavi na mjesto i uhoda.
– U protekloj, prvoj godini našeg rada otpale su mnoge kave s prijateljicama, odlasci u kino i slično. Za radno vrijeme se nije pitalo – kaže naša sugovornica, koja priznaje da takvu slobodu daje i činjenica što njenu obitelj još uvijek čine samo dva člana.
– Suprug je, inače, grafički urednik i web- dizajner, a poslu smo još uvijek maksimalno posvećeni. Oboje imamo sreću da nam je zapravo hobi postao posao.
Ovi zaljubljenici u putovanja Hrvatsku su dobro upoznali i prije nego što su krenuli s magazinom, ali i dalje stalno otkrivaju novo.
– Možete u nekom mjestu biti i pet, deset puta, ali uvijek ima nešto što još niste vidjeli, doživjeli. Tako odgovaram i prijateljima kad me pitaju bojim li se da će se teme iscrpsti jer Hrvatska nije velika zemlja. Odgovor je veliko 'ne'.
U turizmu se stalno nešto događa, mijenja, unapređuje, stasaju novi domaćini s novim idejama, Hrvatska uistinu može biti velika turistička inspiracija – govori Željka, koju naročito fasciniraju turistički domaćini u unutrašnjosti zemlje.
– Dirljivo je koliko se ti ljudi trude. Nije isto boriti se za gosta u etabliranim turističkim destinacijama na obali ili negdje u Slavoniji.
No, mlada se Zagrepčanka na svojoj koži uvjerila da se ambicija i trud isplate.
>>Ovo je 10 najljepših plaža na hrvatskom Jadranu!
>>Ovakva reklama za Dubrovnik ne može se kupiti
>> TOP projekti hrvatskog kreativnog i inovativnog turizma u 2014. godini