recital katarine krpan

Vrhunski pijanizam u djelima hrvatskih i svjetskih majstora 20. stoljeća

Katarina Krpan
Goran Stanzl/PIXSELL
30.07.2014.
u 14:31

Uz Šuleka, Mačeka i Devčića na programu su bile skladbe Skrjabina, Ravela i Prokofjeva na Osorskim glazbenim večerima

Pijanistica Katarina Krpan za svoj je nastup na 39. Osorskim glazbenim večerima 29. srpnja u osorskoj katedrali odabrala isključivo djela nastala u 20. stoljeću. Prvi dio večeri posvetila je hrvatskim skladateljima čije je stvaralaštvo ove godine u središtu pozornosti festivala te je izvela Mikrosuitu i Korake, pet pokreta za klavir Natka Devčića, Temu s varijacijama Ive Mačeka i jedan od Tri preludija i S.O.S., tri koncertne etide Stjepana Šuleka.

U drugom dijelu koncerta pijanistica je svirala Devetu sonatu za klavir, op. 68 Aleksandra Skrjabina, Sonatinu Mauricea Ravela i Treću sonatu za klavir u a-molu, op. 28 Sergeja Prokofjeva. Obujmila je tako nešto više od prve polovice prošlog stoljeća, novovjeko stvaralaštvo čija se zvukovnost napajala na novim otkrićima harmonijskih sloboda i oblikovnih novosti.

Takav repertoar očito odgovara senzibilitetu pijanistice pod čijim se prstima hrvatska glazba otkrivala u punoći izražajnosti triju različitih skladateljskih pristupa u kojima se Devčić ističe disonantnim sklopovima izrazite promišljenosti, Maček postiže sklad u akordijskome slijedu, a Šulek posebno u S.O.S. etidama razvija efektne kontrastne ugođaje.

Katarina Krpan sva je djela izvela nadasve muzikalno, oblikujući atmosfere pojedinih skladbi virtuoznom uigranošću. Nakon pauze zazvučala su poznatija ostvarenja iz pera velikana ruske i francuske baštine dajući glazbenici mogućnosti za daljnje razvijanje i isticanje pijanističkog umijeća. Iako je klavir zbog stalnih kiša bio natopljen vlagom, što je instrumentu oduzimalo sjaj zvučnosti i pijanistici postavljalo probleme pri sviranju, uspjevalo je Katarini Krpan snagom udara nadvadati teškoće i postići potrebnu bravuru, posebice u kolorističkom impresionističkom ugođaju Ravelove Sonatine. Eruptivnost glazbe Skrjabina i zahuktalost Prokofjevljeve Sonate dobile su neophodnu energiju te je umjetnici uspjelo cijeli izrazito zahtjevni program izvesti u briju vrhunskoga pijanizma.

Na oduševljeni pljesak publike odgovorila je Katarina Krpan dodacima, dvjema mazurkama iz Chopinova opusa 68, zaključivši tako večer umilnim tonovima romatične ekspresivnosti.

>> Simfoničari HRT-a, Monika Leskovar i Ivan Repušić otvaraju festival

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije