Već na prvim izvedbama mjuzikl “Footloose”, koji igra u bivšem kinu Studentskog centra, bio je nagrađen ovacijama, a redatelj Igor Barberić ponosno ističe energiju 30 ljudi koji su na audiciji odabrani za Footloose.
Privatno u recesiji
– Upravo su po toj divljoj mladalačkoj energiji bili kao stvoreni za Footloose. Radišni su, “nabrijani” i daju se iskorištavati. Kad su me nakon premijere pitali kako oni to rade, odgovorio sam: “Ne znam, ja to ne bih mogao”. Doista se lome na sceni. Negdje sam na Broadwayu pročitao “...ako ćete raditi Footloose, neka vam trupa bude mlada i nadobudna jer će se morati ubiti”. To je jedan od mjuzikla koji lomi, mora rasturiti i trupa se mora dati iskoristiti – kaže Barberić.
Mjuzikl je rađen u privatnoj produkciji, a na upit kako recesija i privatna produkcija idu ruku pod ruku, Barberić ne zna odgovor.
– Nemam pojma. Čini se riskantno, istina, ali moj dio je ipak samo napraviti predstavu – govori.
Iza sebe ima mnogo naslova koje je radio posvuda po svijetu.
“Kosa”, “Briljanteen”, “Vještice iz Eastwicka”, “Fame”, “Evita”, “La Cage Aux”... samo su neki od njih.
– Radio sam dvije Kose; jednu u Češkoj, u Brnu, i to je jedna od mojih boljih predstava. Jedina “Kosa” gdje je Miloš Forman dopustio da koristim njegov filmski scenarij. Originalna “Kosa” je revija pjesama, gdje se tu i tamo nešto govori, a filmski scenarij – to je bila super priča - kaže Barberić.
Turneja po obali
Prisjeća se i kako je u mladim danima malo plesao po Zagrebu, pa otišao na Akademiju u Belgiju. Već na drugoj godini dobio je ponudu za mjuzikl u Nizozemskoj.
– Što sam više nastupao, više sam se razvijao, učio o profesiji. I sada ovi klinci uče, disciplinu, tehničku koreografiju, a toga nisu ni svjesni. Tek sada, kada vodim trupe, uviđam koliko koristim to iskustvo, znanje koje sam stekao radom – kaže.
Voli mjuzikl i žao mu je što više ne pleše. Zvali su ga na audicije u Njemačku, no nije otišao.
– Obvežem li se nešto raditi šest mjeseci, to znači da neću putovati, imati vremena za nešto drugo. Ni “Footloose” ne bih radio da sam otišao na audicije na koje su me zvali – kaže.
Sve velike hitove koje je do sada postavio radio je s istinskim užitkom. No još je mnogo naslova koje bi postavio s istim žarom: “Groznica subotnje večeri”, “Plavuša s Harvarda”, “Buđenje proljeća”... Cabaret je, govori, već radio, jednom u Sloveniji, a drugi put u Finskoj, ali uvijek ga je užitak raditi ispočetka.
“Footloose” se još nekoliko tjedana može pogledati u SC-u, a potom rasplesana ekipa kreće na turneju po obali. Ima, odaje Barberić, zanimanja i vani, ali autorska su prava dogovorena samo za Hrvatsku.