U hrvatska kina idućeg tjedna dolazi “U glavi Llewyna Davisa”, novi film braće Ethana i Joela Cohena, osvajač Velike nagrade žirija u Cannesu te nominiran za dvije nagrade Oscar. U središtu radnje mladi je fikcionalni folk kantautor Llewyn Davis (Oscar Isaac) koji pokušava držati glavu nad vodom nastupajući po barovima newyorškog Greenwich Villagea ranih šezdesetih.
Krug promašaja i jada
Depresivan, pritajeno srdit i bez dolara u džepu, on životari vucarajući se po kaučima ljudi koji ga nemaju srca odbiti iako u njihove živote unosi samo kaos.
Za razliku od narativa koji prate silaznu putanju propadanja glavnog junaka, braća Cohen već na početku filma daju nam do znanja da u Davisovu životu nema puno mijena. Njegov je put depresivna kružnica promašaja i jada, često zbog vlastitih karakternih mana koje mu ne dopuštaju da uspije u životu. Minuciozno slažući studiju Davisova karaktera, djelomično inspiriranog životom stvarnog kantautora Davea Van Ronka, Coheni ne bježe od (često sardonskog) humora, koji posebno dominira prvom polovinom filma, da bi nas u drugom dijelu zgromili težinom beznađa glavnog junaka.
Glavni glumac Oscar Isaac uvjerljivo nosi svoju ulogu, uz podršku izvrsnih sporednih glumaca među kojima se posebno ističu Carey Mulligan i Justin Timberlake kao Llewynovi najbolji prijatelji Jean i Jim, sjajna Robin Bartlett kao gospođa Gorfein te epizodisti Adam Driver i Stark Sands.
Sve je sjelo na mjesto
Izvrsna glumačka ekipa dio je razloga zbog kojih je ovaj film jedan od najboljih radova braće Cohen.
Mnogo leži i u upečatljivim glazbenim brojevima koji služe kao katalizator emocija, gradeći sponu između publike i protagonista, otvarajući nam dušu često nedopadljivog Davisa.
Posebno valja pohvaliti vizualni dizajn filma koji krase savršene igre svjetla i sjene te sugestivna, moćna kamera za Oscar nominiranog Brune Delbonnela.
Daleko od toga da braća Cohen i ranije nisu dokazala da su jedni od najjačih autora Hollywooda, ali nije se uvijek događalo da baš svaka komponenta njihova filma sjedne na svoje mjesto kao što je u slučaju ovoga.
Sjajna međuigra cijele kreativne ekipe samo malo pada u središnjem dijelu filma, kojim dominira ekscentrični lik Johna Goodmana, ali ne toliko da pokvari dojam kako je “U glavi Llewyna Davisa” komadić najboljega što nam američki film u ovom trenutku može pružiti.
>>Glazbena drama o putu mladog folk pjevača