U glavi Llewyna Davisa

Braća Cohen snimila su jedan od najboljih filmova svoje karijere

U glavi Llewyna Devisa
Foto: ''
08.02.2014.
u 15:34

Upečatljivi glazbeni brojevi odličan su katalizator emocija, a fikcionalni lik kantautora Davisa djelomično je inspiriran stvarnim životom glazbenika Davea Van Ronka

U hrvatska kina idućeg tjedna dolazi “U glavi Llewyna Davisa”, novi film braće Ethana i Joela Cohena, osvajač Velike nagrade žirija u Cannesu te nominiran za dvije nagrade Oscar. U središtu radnje mladi je fikcionalni folk kantautor Llewyn Davis (Oscar Isaac) koji pokušava držati glavu nad vodom nastupajući po barovima newyorškog Greenwich Villagea ranih šezdesetih.

Krug promašaja i jada

Depresivan, pritajeno srdit i bez dolara u džepu, on životari vucarajući se po kaučima ljudi koji ga nemaju srca odbiti iako u njihove živote unosi samo kaos.

Za razliku od narativa koji prate silaznu putanju propadanja glavnog junaka, braća Cohen već na početku filma daju nam do znanja da u Davisovu životu nema puno mijena. Njegov je put depresivna kružnica promašaja i jada, često zbog vlastitih karakternih mana koje mu ne dopuštaju da uspije u životu. Minuciozno slažući studiju Davisova karaktera, djelomično inspiriranog životom stvarnog kantautora Davea Van Ronka, Coheni ne bježe od (često sardonskog) humora, koji posebno dominira prvom polovinom filma, da bi nas u drugom dijelu zgromili težinom beznađa glavnog junaka.

Glavni glumac Oscar Isaac uvjerljivo nosi svoju ulogu, uz podršku izvrsnih sporednih glumaca među kojima se posebno ističu Carey Mulligan i Justin Timberlake kao Llewynovi najbolji prijatelji Jean i Jim, sjajna Robin Bartlett kao gospođa Gorfein te epizodisti Adam Driver i Stark Sands.

Sve je sjelo na mjesto

Izvrsna glumačka ekipa dio je razloga zbog kojih je ovaj film jedan od najboljih radova braće Cohen.

Mnogo leži i u upečatljivim glazbenim brojevima koji služe kao katalizator emocija, gradeći sponu između publike i protagonista, otvarajući nam dušu često nedopadljivog Davisa.

Posebno valja pohvaliti vizualni dizajn filma koji krase savršene igre svjetla i sjene te sugestivna, moćna kamera za Oscar nominiranog Brune Delbonnela.

Daleko od toga da braća Cohen i ranije nisu dokazala da su jedni od najjačih autora Hollywooda, ali nije se uvijek događalo da baš svaka komponenta njihova filma sjedne na svoje mjesto kao što je u slučaju ovoga.

Sjajna međuigra cijele kreativne ekipe samo malo pada u središnjem dijelu filma, kojim dominira ekscentrični lik Johna Goodmana, ali ne toliko da pokvari dojam kako je “U glavi Llewyna Davisa” komadić najboljega što nam američki film u ovom trenutku može pružiti.

>>Glazbena drama o putu mladog folk pjevača

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije